Günlük hayatımızda oynadığımız oyunlar vb. bilgiler geçici hafıza dediğimiz Ram üzerinde tutulmaktadır. Oyunların dosyaları vb. klasörler ise SSD yada HDD üzerinde tutulur. Pointer olayını anlamak için biraz hayal gücü kullansak yeter, örneğin bir tıklama programı yapalım bu program saniyede kaç kere tıkladığımızı sol tarafta göstersin, işte o gösterdiği sayı int türünde bir sayı olarak Ram üzerinde tutulmaktadır. (Int dememin sebebi tıklama sayısını float olarak kaydetmek saçmalık olur herhalde.)
C dilini kullanarak Pointer olayını daha iyi anlatacağımı düşünüyorum. Örneğin program 10+10 toplamını ekrana versin.
Resimde gördüğünüz int türüne sahip t değişkeni x ve y’nin toplamını içinde barındırmaktadır. Bu barındırma tabi ki SSD/HDD üzerinde değil Ram üzerinde olur. Ramin yapısına bir bakalım.
Pointer aslında bu değerlerin Ram üzerinde nerede tutulduğunu gösteren bir adrestir. Veri alınmak istediğinde bilgisayar direk değeri çekmez Pointer üzerinden veri alınır istenilirse değiştirilir.
Pointeri anladık gelelim kanlı canlı adres yolunu görmeye,
Bunu bir değişkenin adresini ve kendisini içinde tutan başka bir değişken olarak tanımlayabiliriz.
Pointerin ne olduğunu umarım güzel bir şekilde anlatmışımdır, çünkü günümüz oyunlarında pointer üzerinden bir ton hile kodlanmaktadır. Örneğin Memory Hack dediğimiz olay Pointerlarla olmaktadır.
İyi günler dilerim.
C dilini kullanarak Pointer olayını daha iyi anlatacağımı düşünüyorum. Örneğin program 10+10 toplamını ekrana versin.
Resimde gördüğünüz int türüne sahip t değişkeni x ve y’nin toplamını içinde barındırmaktadır. Bu barındırma tabi ki SSD/HDD üzerinde değil Ram üzerinde olur. Ramin yapısına bir bakalım.
Pointer aslında bu değerlerin Ram üzerinde nerede tutulduğunu gösteren bir adrestir. Veri alınmak istediğinde bilgisayar direk değeri çekmez Pointer üzerinden veri alınır istenilirse değiştirilir.
Pointeri anladık gelelim kanlı canlı adres yolunu görmeye,
3 farklı print yaptım fark ettiyseniz sebebi Pointerin aldığı değişken değerinin adresini görmek, aldığı değişkenin değerini görmek içindi fakat burada önemli olan şey ise Pointerin kendi değerinin farklı olduğunu göstermek.printf(“Pointerin aldigi degiskenin degeri: %d \n”, *pointer);
printf(“Pointer degeri: %d \n”, pointer);
printf(“Pointer adres: %d”, &pointer);
Bunu bir değişkenin adresini ve kendisini içinde tutan başka bir değişken olarak tanımlayabiliriz.
Pointerin ne olduğunu umarım güzel bir şekilde anlatmışımdır, çünkü günümüz oyunlarında pointer üzerinden bir ton hile kodlanmaktadır. Örneğin Memory Hack dediğimiz olay Pointerlarla olmaktadır.
İyi günler dilerim.