- 21 Eki 2012
- 15,746
- 7
- 1,525
SABİTLER
Sabitler değişmeyen değerler içerirler.Bu değer program başından sonuna kadar değeri aynıdır.Sabit tanıtımı Const bloğunda yapılır.[...]
Const
Sabitadı=değeri;
Örnek
Const
i=100,
adı=oguz;
İLK DEĞER ATAMA VE STATİC DEĞİŞKEN TANIMI
Değişkenlere ilk değerin atanması ve bu değişkenin değerinin prosedürünün çalışması bittikten sonrada korunması için Const kısmı altında değişken tanımı yapılır.
Const
değişlenadı;tipi=ilkdeğeri;
Örnek
Const
i:integer=0;
BİR DİZİYE İLK DEĞER ATAMA
Burdada yine const bloğu altında değer atıyoruz.
Const
Diziadı:Array[altsınır..üstsınır]of tipi=(değer1,değer2,...);
Zaten dikkat ederseniz kullanım biçiminde neyinyazılması gerektiğini operatörlerlerle birlikte yazıyorum.
Örnek verelim hemen
Const
Aylar:Array[1..4]of string=['Ocak','Şubat','Mart',Nissan');
POİNTER KAVRAMI
Pointer bir değeri değil,değerin bulunduğu adresi gösterir.
PansiString : AnsiString tipinde bir değişkeni gösteren pointer.
PByteArray : TbyteArray tipinde bir değişkeni gösteren pointer.Bellekte ayrılmış bölgelerdeki her byte ulaşılabilmek için kullanılır.
PCurrency : Currency tipindeki bir değişkeni gösteren pointer.
PExtended :Extended tipindeki bir değişkeni gösteren pointer.
PWordArray :TWordArray tipindeki bir değişkeni gösteren pointer.
İstediğimiz bir değişken için ^ karakteri kullanılarak kolayca pointer tanımlanabilir.
Örnek:
Var
ptrAnsiString;
p:^integer;//İnteger tipindeki değişkeni gösteren pointer.
POİNTER'LERİN BARINDIRDI ADRES
Pointerin barınacağı adresi belirleme işi @ karakteri ile yapılmaktadır.
p:=@i;//p pointeri i adresini barındıracaktır.
ptr:=@a[1];// ptr pointeri ile dizinin ilk adresini barındıracaktır.
POİNTER KULLANIMI
Pointer tiplerinin önüne ^ işareti koyularak tanımlanırlar.
Örnek
Var
x:^integer;
y:^string;
Sabitler değişmeyen değerler içerirler.Bu değer program başından sonuna kadar değeri aynıdır.Sabit tanıtımı Const bloğunda yapılır.[...]
Const
Sabitadı=değeri;
Örnek
Const
i=100,
adı=oguz;
İLK DEĞER ATAMA VE STATİC DEĞİŞKEN TANIMI
Değişkenlere ilk değerin atanması ve bu değişkenin değerinin prosedürünün çalışması bittikten sonrada korunması için Const kısmı altında değişken tanımı yapılır.
Const
değişlenadı;tipi=ilkdeğeri;
Örnek
Const
i:integer=0;
BİR DİZİYE İLK DEĞER ATAMA
Burdada yine const bloğu altında değer atıyoruz.
Const
Diziadı:Array[altsınır..üstsınır]of tipi=(değer1,değer2,...);
Zaten dikkat ederseniz kullanım biçiminde neyinyazılması gerektiğini operatörlerlerle birlikte yazıyorum.
Örnek verelim hemen
Const
Aylar:Array[1..4]of string=['Ocak','Şubat','Mart',Nissan');
POİNTER KAVRAMI
Pointer bir değeri değil,değerin bulunduğu adresi gösterir.
PansiString : AnsiString tipinde bir değişkeni gösteren pointer.
PByteArray : TbyteArray tipinde bir değişkeni gösteren pointer.Bellekte ayrılmış bölgelerdeki her byte ulaşılabilmek için kullanılır.
PCurrency : Currency tipindeki bir değişkeni gösteren pointer.
PExtended :Extended tipindeki bir değişkeni gösteren pointer.
PWordArray :TWordArray tipindeki bir değişkeni gösteren pointer.
İstediğimiz bir değişken için ^ karakteri kullanılarak kolayca pointer tanımlanabilir.
Örnek:
Var
ptrAnsiString;
p:^integer;//İnteger tipindeki değişkeni gösteren pointer.
POİNTER'LERİN BARINDIRDI ADRES
Pointerin barınacağı adresi belirleme işi @ karakteri ile yapılmaktadır.
p:=@i;//p pointeri i adresini barındıracaktır.
ptr:=@a[1];// ptr pointeri ile dizinin ilk adresini barındıracaktır.
POİNTER KULLANIMI
Pointer tiplerinin önüne ^ işareti koyularak tanımlanırlar.
Örnek
Var
x:^integer;
y:^string;