Turkhackteam.net/org - Turkish Hacking & Security Platform...  
Geri git   Turkhackteam.net/org - Turkish Hacking & Security Platform... >
Grafik Tasarım
> Grafik Tasarımı

Grafik Tasarımı Grafik Tasarım Bölümümüz..


Geleneksel Türk Sanatları

Grafik Tasarımı

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 31-08-2011   #11
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


KURŞUNLU VİTRAYA ÖRNEKLER






Facebook sayfamızı beğenin.
    
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #12
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜM 3

EBRU SANATI

Geleneksel Türk Sanatlarından, ebru, yoğunlaştırılmış su üzerine toprak ve toz boyalarla resim yapma sanatıdır.
Koyulaştırıcı bir madde ile kıvamı arttırılmış suyun üzerine, içine öd katılmış, suda erimeyen boyaların serpilmesi ve su yüzeyinde meydana gelen şekillerin bir kağıda geçirilmesiyle yapılır.


Ebru türleri

* Battal ebru : Su üzerine serpilen boyalara hiçbir müdahale olmaksızın yapılan ebru
* Gelgit ebru : Battal ebrudan sonra, önce enlemesine ,boydan boya, daha sonra yukarıdan aşağıya çizgiler çekildiğinde elde edilen ebru
* Şal ebru : Gelgit ebrudan sonra çapraz çizgiler çekilerek elde edilen ebru
* Somaki ebru
* Taraklı ebru
* Bülbül Yuvası
* Çiçekli ebrusuk
* Hafif ebru
* Koltuk ebrusu
* Hatip ebrusu
* Yazılı ebru :
* Akkase ebru : "Akkase" (عاكسه), "yansıma" veya "kalıp" manesidir. "Aks" (عكس) "negatif" Arapca dilde asli ve şimdi Farscadan Türkce'ye geldi.
Bir oyma kağıti kalıp veya Arap zamkı kullanılarak ebrunun figür ya da yazı şeklinde kapatılan yerlerinin ebru almaması sağlanarak yapılan figüretif ebru türü.
* Kumlu ebru : Yüzey gerilimi düşük bir teknede, sürekli aynı noktaya boya damlatarak yapılan ebru çeşidi.
* Neftli ebru : Battal ebru türünde tekneye atılan son boyanın içine neft katılarak yapılan ebru çeşidi.

Alıntıdır.



Facebook sayfamızı beğenin.
    

Konu Grafiks tarafından (31-08-2011 Saat 23:39 ) değiştirilmiştir..
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Bu üyeler Grafiks nickli üyenin mesajına teşekkür etti
gringoxx (31-08-2011)
Alt 31-08-2011   #13
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


Ebru malzemeleri ve ön hazırlık

Kitre

Ebru yapımında kullanılan suyun belli bir yoğunluğa sahip olması ve özel olarak hazırlanan boyayı üzerinde tutabilmesi gerekmektedir, her hangi bir suyla ebru yapılamaz.
Ebrunun suyuna bu özelliği veren maddenin ismi kitredir.
Kitre, Türkiye'nin güney ve güneydoğu bölgelerinde kırlarda yetişen yabani bir dikenin özsuyudur.
Köylüler kırlarda geven dikeninin gövdesine bıçakla çizik atar, birkaç gün beklerler.
Bitkinin özsuyu çizik bölgeden akar ve kurur.
Bir ağaç kabuğuna benzer görünüm alır. Bu kabuklar tek tek toplanır.
Kabuk şeklinde olan kitre aktarlarda satılmaktadır.
Ebrunun suyu hazırlanırken musluk suyunun içine belli ölçülerde kitre konulur.
Su ağzı kapalı bir kapta bu şekilde bir süre bekletilir. Belli zaman aralıklarıyla çalkalanarak eriyen kitre özünün dağıtılması gerekir.
Suyun yeterli yoğunluğa ulaşmasından sonra, içinde kalan erimemiş kitre kalıntılarını ayırmak için, ebru suyu iyice süzülmelidir.

Kitre ebru yapımında kullanılan, suyun belli bir yoğunlukta olması için suya karıştırılan maddelerden biridir.
Ünlü Ebrucu Sacid Okyay ebru yapımında en iyi sonucu salebin verdiğini ancak kitrenin daha ucuz olması sebebi ile kitre kullandığından bahseder.


Ebruda boyalar

Ebruda boya hazırlamak için özel bir hazırlık gerekmektedir. Ebruda çok çeşitli özellikte boyalar kullanılmıştır.
Günümüzde bitkisel esaslı lahor, demir oksitler, oksit yeşil ve çeşitli sentetik-organik boyalar kullanılmaktadır.
Toz pigment mermer veya cam tezgah üzerinde suyla ezilmelidir.
Hazırlanan boyanın içine kasaptan alınan öd suyu eklenerek karıştırılarak bir süre bekletildikten sonra kullanılır. Boyanın içine katılan öd, boyanın yüzey gerilimini arttırarak yayılmasını ve şekil verilecek hale gelmesini sağlar;
ne kadar çok katılırsa boya o kadar çok yayılacağından eklenen öd miktarına dikkat edilmelidir.


Fırça, tarak, bız

Kullanılan fırçalar geleneksel ebrucuların kullandığı şekilde atkılı ve kuru ağaç dallarından imal edilebilir ya da ebru için satılan fırçalardan alınabilir.
Ebru yapımında kullanılan diğer malzemelerden tarak ve bız ise evde imal edilebilir ya da tığ şiş gibi bir çok araçla ikame olunabilir.
Ebru için hazırlanmış tekneye aktarılan özel sudaki hava kabarcıkları "bız" denilen ve figür yapımında da kullanılan araçla alınmalıdır.
Aksi takdirde kabarcık olan bölümde boya dağılamaz ve ebrunun alınacağı baskı yüzeyinin fonrengi yüzeyde leke şeklinde kalabilir.

Alıntıdır.



Facebook sayfamızı beğenin.
    

Konu Grafiks tarafından (31-08-2011 Saat 23:39 ) değiştirilmiştir..
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #14
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


Tarihçe

Ortaya çıkış yeri ve tarihine ilişkin kesin bir delil bulunmamaktadır. Ancak, köklerinin 9. ve 10. yüzyıla kadar uzandığı varsayılmaktadır.
Bilinen o ki, bu sanat, kağıdın tarih sahnesine girmesiyle gelişmiştir. Çin'de liu-şa-cien, XII. asırdan itibaren Japonya'da suminagaşi ve beninagaşi isimleriyle sulu vasatta yapılan bir takım çalışmaların mevcudiyeti, daha sonraki asırlarda Çağatay Türkçesi'yle ebre (ابره) adını alarak Türkistan'da ortaya çıkan bu sanatın tarihi gelişimi hakkında, müphem de olsa bir fikir vermektedir.
Türkistan'dan en geç XVI. asır başlarında İpekyolu'nu takiben İran'a geçişinde ebri (ابری) olarak isimlendirilen bu sanat, görünüşüyle gerçekten bulut kümelerine benzer şekiller taşıdığından, buluta nisbet ifade eden bu Farsça ismi doğrulamaktadır.
Osmanlı ülkesinde de revaç bulan aynı isim, telaffuz zorluğundan son yüzyılda Türkçe'de ebru'ya dönüşmüştür.
Galat olmakla beraber, kaş gibi şekiller de ihtiva ettiğinden, bu sanata ebru denilmesi bir çelişki sayılmamalıdır; çünkü ebru kelimesi Farsça'da kaş manasına gelmektedir.
XVI. asır ortalarında Mir Muhammed Tahir (میر محمد طاهر) tarafından Hindistan'da yapılmaya başlandığı rivayet olunan ebruculuk, buradan İran'a ve sonra da İstanbul'a kadar yayılmıştır.
Aynı yüzyılın sonlarında, İstanbul'dan Avrupalı seyyahlar tarafından kendi memleketlerine ***ürülen ebru kağıtları önce Almanya'da, sonra da Fransa ve İtalya'da mermer kağıdı veya Türk mermer kağıdı, hatta sadece Türk kağıdı adıyla tanınıp benimsenmiş ve oralarda da yapılmaya başlanmıştır.
Zaman içinde İngiltere ve Amerika'ya da yayılan ebru kağıdı, her ülkenin sanat anlayışına göre bir başkalık gösterir.
Bunda, kullanılan değişik malzemenin de rolü olmalıdır. Belgelenen en eski ebru örneği 16. yüzyıla aittir.
Kağıdın süslenmesinde, kıt'a ve levhaların iç ve dış pervazlarında, yazma ciltlerinde yan kağıdı olarak sıkça kullanılmıştır.

Ebru hakkında Türkçe kaleme alınmış bilinen en eski eser, 1615’ten sonra yazılan "Tertib-i Risâle-i Ebrî" (ترطيبِ رسالهِ ابری) adlı yazma kitapçıktır.

Günümüzde bilinen ebru tarzındaki eserler ilk kez Orta Asya - Osmanlı coğrafyasında ortaya çıkmıştır.
Ebrunun tarihi ile ilgili olarak sayın Uğur Derman (Türk Santında Ebrû), tarihi kestirilebilen en eski ebru olarak, üzerinde Mâlikî Deylemî’ye ait bir kıt’anın bulunduğu ve Gürcistan’da yazılmış olan 1554 tarihli bir ebruyu gösterir.
Bu ebrunun, hafif ebru olarak yapılmış olması ve hafif ebrunun ancak belli bir ustalaşmadan sonra yapılabildiği gözönüne alınacak olursa, ebrunun orijinin çok daha eskilere dayandığı düşünülmektedir.

Osmanlı döneminde başlıbaşına bir sanat ve iş kolu olan ebruculuk, 20.yüzyıl başlarına gelindiğinde unutulma noktasına gelmiştir.

Bu sanatın tekrar hayat kazanması, ebru sanatına 'çiçekli ebru'yu hediye eden büyük sanatçı Necmeddin Okyay sayesinde olmuştur.
Okyay'dan sonraki büyük merhale Mustafa Düzgünman'dır.
Mustafa Düzgünman'ın talebelerinden Niyazi Sayın, Sabri Mandıracı,Timuçin Tanarslan,Alparslan Babaoğlu,Fuat Başar bu sanatın yeniden yaygınlaşmasında büyük gayret sarfetmişlerdir.


Tarihteki ebru ustaları.

Ethem efendi, Sacid Okyay, Mehmet Necmedin Okyay, Mustafa Düzgünman


Günümüzde bilinen ebru ustaları;

Timuçin Tanarslan, Alparslan Babaoğlu, Fuat Başar, Köksal Çiftçi, Yılmaz Eneş, Recep Aydın Güleç, Sabri Mandıracı, Sedat Altınöz, Hüseyin Yalçınkaya, Füsun Arıkan, Hikmet Barutçugil, Hicabi Gülgen, Mukadder Kavas Siviloğlu, A.Burhan Ersan, Nilgün Çevik, Beki Almaleh, A.Mahmut Peşteli, Mehmet Selim Saygılı

Alıntıdır...



Facebook sayfamızı beğenin.
    
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #15
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


BOYALAR

Türk ebru geleneğinde yalnızca suda erimeyen, asit ve kazein içermeyen ve ışıktan etkilenmeyen doğal boyalar kullanılır.

Boyalar yaklaşık 50x50 cm boyutlarında düz bir mermer üzerinde, destiseng (el taşı) ile ezilmek suretiyle kullanılır.
Destiseng, üzerinde boya ezilen mermerle aynı cins mermerden, aşağı yukarı 15 cm uzunluğunda, boyayı ezen yüzü 6-7 cm çapında bir yarım daire ve üstünde de kullananın tutması için bir tutamak bulunana bir taştır.
Yaklaşık bir avuç dolusu boya, mermerin ortasına yerleştirilir ve onun da ortası çukurlaştırılarak buraya su konur ve karıştırmak suretiyle boya çamur hale getirilir.
Destiseng, çamur haldeki boyanın üzerinde 8 çizer gibi dolaştırılarak boya ezilir. Dağılan boyalar zaman zaman bir spatula yardımıyla tekrar ortaya toplanır.
Boyanın ezilip ezilmediği ancak teknede anlaşılır.
Bir müddet tecrübeden sonra ebrucu, hangi boyayı ne kadar ezeceğini öğrenir.
Yeteri kadar sulandırıldığında ve doğru öd ayarı yapıldığında kumlanmadan açılan ve kâğıda akmadan tesbit olabilen boya yeterince ezilmiş demektir.

Geleneksel Türk Ebrusu'nda kullanılan ana renkler şunlardır ;

Çamlıca toprağı
Beyaz
Siyah
Sarı
Aşı Boyası
Kahverengi
Kırmızı
Lâhor Çividi
Çamaşır Çividi


Çamlıca toprağı, Lâhor Çividi ve Çamaşır Çividi dışında sözü edilen boyalar nalburlardan, Lâhor Çividi ve Çamaşır Çividi ise aktarlardan temin edilir.

Bu renkler kullanılarak elde edilen ara renkler ise şunlardır ;

Aşı Boyası + Lâhor Çividi = Koyu Kahverengi
Sarı + Lâhor Çividi = Yeşil
Çamaşır çividi + Kırmızı = Mor
Beyaz + Siyah = Gri
Beyaz + Lâhor Çividi = Açık mavi

Yukarıda sıralanan renkler, arzu nisbetinde birbirleriyle karıştırılarak asit ve kazein içermeyen, suda erimeyen ve ışıktan etkilenmeyen her tür renk elde edilir.

ÇAMLICA TOPRAĞI İstanbul'un Çamlıca Tepesi'nde bulunan kırmızı renkli topraktır. Bir elek ile taşlarından ayıklanarak toplanır. Ezildiğinde tütün rengine yakın bir renk verir. İsten elde edilen ve bundan dolayı çok hafif olan siyah boyaya katılır. Islah etmek üzere akan boyalara ilâve edildiği gibi serpmeli ebruların serpme boyası olarak ya da yalnız başına kullanılır.

BEYAZ Üstübeç. Yağsız olanı beyaz boya yapmak için, litopon üstübeci de denen yağlı olanı ise neftli boya hazırlamada kullanılır.

SİYAH İsten yapılır. Çok hafif olduğu için tek başına kullanılmaz. Çamlıca toprağı ile karıştırılır.

SARI Oksit sarı. İnorganik bir pigmenttir.

AŞI BOYASI Oksit kırmızı . İnorganik bir pigmenttir.

KAHVERENGİ Oksit kahverengi. Çeşitli tonları vardır. İnorganik bir pigmenttir.

KIRMIZI Suyla karışabilen pigment kırmızı. Organik bir pigmenttir. İnorganik olanı içerdiği kadmiyumdan ötürü son derece zehirlidir.

LÂHOR ÇİVİDİ Lahor çividi ya da bebe çividi adıyla bilinen ve bebeklerin ağzında oluşan aft hastalığının tedavisi için kullanılan ilacın hammaddesidir. Gevrek, taş gibidir. Bitkisel ve çok güçlü bir boyadır. Dövülerek toz haline getirilir.

ÇAMAŞIR ÇİVİDİ Beyaz çamaşırlar için ağartıcı olarak kullanılan mavi bir tozdur.

Boyalara eklenecek su ve ödün ayarı da şu şekilde yapılır.

Kitrenin kıvamının ayarı aşağıda KİTRE bahsinde belirtildiği gibi kontrol edilir.
Boya ayarına ödü en az boyanın ayarıyla başlanır.
Süt kıvamında sulandırılan boyanın içerisine, fırça kavanozun kenarına sıyrılıp tekneye serpildiğinde ebrucunun ustasından gördüğü miktar ölçüsünde açılana kadar öd ilave edilir.
Ödü fazla olan boyaların ayarları da ödü az olan boyaların üzerine serpmek suretiyle yapılır.
Çiçek ve hatip ebrusu yapımında kullanılacak olan boyaların ayarları ise zemin ebrusunun üzerine damlatmak suretiyle yapılır.
Boyaların ayarı konusunda bu sitenin muhtelif sayfalarında açıklamalarda bulunulmuştur.

Alıntıdır..





Facebook sayfamızı beğenin.
    
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #16
  • Offline
  • Binbaşı
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
.
Mesajlar
Konular
Ettiği Teşekkür
79
48 Mesajına
60Teşekkür Aldı
  


dostum güzel bir bilgi paylaşmışsın



Facebook sayfamızı beğenin.
    
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #17
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


teşekkür ederim
devam edecek yazılar daha anlatacak bize özgü o kadar çok konu varki
bunlar daha hiç bir şey değil











Facebook sayfamızı beğenin.
    



__________________
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #18
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


Kitre Hazırlanışı:
Uygun bir kaba alınan 1.5 lt arıtılmış su veya memba suyunu karıştırırken içine 3 çay kaşığı Pebeo Marbling Thickener (ebru tozu) nu yavaş yavaş serperek eritiniz.
Eritme işlemini kitre tozunun su içinde topaklanmamasını sağlayacak şekilde yapmalısınız.
Kitre ne kadar uzun süre karıştırılarak hazırlanırsa kalitesi de o kadar iyi olur.
Yaklaşık 30 dk.

içerisinde koyu şerbet kıvanıma gelen kitreyi süzme torbasından süzerek ebru yapacağınız tekneye alınız.

2 saat dinlendikten sonra kullanıma hazırdır.
24 saat boyunca bozulmadan kullanılabilir.



Facebook sayfamızı beğenin.
    



__________________
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #19
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


EBRU ÇEŞİTLERİ

Geniş ağızlı bir kap içerisinde belli ölçülerde hazırlanan "kitre" (Çalıdan çıkarılan bir tür zamk) su karışımı üzerine serilen özel toz boyaların, "biz" adı verilen ince bir çubukla şekillendirilmesi ile hazırlanan ebru deseni, üzerine yatırılan kâğıda aktarılır.

Kâğıdın ebru uygulamasına uygun olması ve sıvı üzerine yatırıp kaldırılması sırasında dikkatli olunması gerekir.

Ebru ustası, fırçalarını gül dalı ve atkuyruğundan kendisi yapar ve çoğunlukla geleneksel desenleri kullandığı kompozisyonlar üzerinde çalışır.
Eğer kendisi bir desen geliştirir ve bu kabul görürse bu desen o ustanın adını alır.

Bu şekilse ortaya çıkan ebru desenlerine örnek olarak barut ebrusu (Hikmet Barutçugil), Necmettin ebrusu (Necmettin Okyay) sayılabilir.

Akkase Ebru, Ebrulu Akkase, Battal Ebru, Somaki Ebru, Hafif Ebru, Taraklı Ebru, Gelgit Ebru, Tarz-ı Kadim Battal Ebru, Yazılı Ebru diğer ebru çeşitleridir.

A. Gelenekli Ebru

Ebrunun bilinen tarihi içinde, yetişmiş ustalar tarafından sıkça kullanılan desen çeşitleridir.
Başlıcaları Battal, Gelgit, Taraklı, Bülbül yuvası ve bunların bazı çeşitleridir.


1. Battal Ebru
Battal EbruEbrunun bilinen en eski tarzıdır.
Diğer bütün desenler, battal deseninden çıkar.
Bu desene kısaca ebrunun anası ya da atası diyebiliriz.
Yapımı, öd sıralarına göre, yani ödü az olan boyaları önce, çok olan boyaları sonra atma suretiyle yapılır.
Tek veya çok renkli olabilir.
Boyalar teknenin yüzeyine serpilir ve daha sonra kâğıda aktarılır.

• Tarz-ı Kadîm
Merhum Mustafa Düzgünman'ın geliştirdiği bir ebru tarzıdır.
Önce battal döşenmiş bir desen üzerine, mümkün olduğunca açık bir renkten iri damlalar halinde bir renk atılır.
Daha sonra, bunun üzerine, yine uygun bir renkte çok küçük, 2-3 mm hatta bazen 1 mm çapında serpme ebru yapılır.

• Zemin Battal
Az veya tek renk ile yapılır.
Bir rengin değişik tonlarının da kullanıldığı görülmüştür.
Ancak renkleri açıklı koyulu kullanma geleneksel olarak pek fazla görülmemektedir.
Bu desen Necmeddin Okyay ve Mustafa Düzgünman tarafından zemin olarak sıkça kullanılmıştır.

• Mustafa Düzgünman Battalı
Bu tarz, M. Düzgünman'ın geliştirdiği ve Nusret Hepgül'ün "Mustafa Düzgünman Battalı" adını verdiği bir tarzdır.
Bu tarzda, zeminde iki küçük renk kullanılmış, gel-git üzerine çok iri damlalar halinde bir desen, onun üzerine de çok ince bir desen serpme yapılmıştır.

• Ethem Efendi Battalı
Sarı gülbahar boyalar üzerine sarı-lacivert lahor kullanılarak yapılan bir tarzdır.
Lahor (indigo) bitkisel esaslı bir boyarmaddedir.
Son kat olarak atılan boyanın içine biraz fazla öd ve neft katılarak yapılır.

• Neftli Battal
Battal döşenmiş bir zemin üzerine içine birkaç damla neft (tercihen çam terebenti) katılmış boya serpilerek elde edilir.
Hareli görünüm verir.

• Somaki Battal
Genellikle iki renk yapılır.
İkinci renge fazla miktar öd katılarak birinci rengin iyice sıkıştırılıp, damarlar haline gelmesi sağlanır. Böylece somaki mermer görünümü elde edilir.

• Serpmeli Battal
Bilinen herhangi bir battal ebrusu yapıldıktan sonra zemine zıt bir renk ile genellikle açık renkte çok küçük damlacıklı son kat boya atılır.

2. Gelgit Ebru
Battal zemin atıldıktan sonra, bir çöp, iğne veya bız yardımıyla teknenin kenarlarına paralel olarak desenin çizilmesi ile oluşur.
Bu çizgi aralıkları istenilen genişlikte olabilir.
Kalın uçlar geniş alanı etkileyeceğinden paralellerin arası daha geniş, ince uçların arası daha dar olabilir.
Bu paraleller zıt yönlerde de birkaç defa tekrarlanabilir.
Bu işlem özel hazırlanmış tarak da kullanılabilir. Gelgit hareketi çapraz olarak da yapılabilir.

3. Şal Ebrusu
Gelgit yapıldıktan sonra teknenin çaprazına doğru, genellikle geniş aralıklı yapılan gelgit sonucu elde edilir.
Ayrıca Mustafa Düzgünman'ın yine gelgit üzerine dıştan başlayıp, ortaya doğru daireler çizerek yaptığı şal desenleri vardır.
Bu çapraz çizgiler yumuşak 'S'ler çizilerek de yapılabilir.

4. Taraklı Ebru
Battaldan sonra yapılan gelgit deseninin üzerine taraklar yardımı ile yapılan desen türüdür. Gelgit yapmadan da taraklar yardımı ile değişik desenler elde etmek mümkündür.

5. Bülbül Yuvası
Genellikle küçük taneli battal ebrusu yapıldıktan sonra dıştan başlayıp içe doğru istenilen çapta (genellikle 3-5 cm çapında) spiraller çizilir.
Bu spiraller içten dışa doğru da olabilir.
Ayrıca gelgit, taraklı gibi desenler üzerine de yapılabilir.
Bülbül yuvaları bir bız yardımı ile tek tek yada geniş aralıklı kalın uçlu bir tarak ile tüm tekneye yapılabilir.
Yapımı, öd sıralarına göre, yani ödü az olan boyaları önce, çok olan boyaları sonra atma suretiyle yapılır.
Tek veya çok renkli olabilir. Boyalar teknenin yüzeyine serpilir ve daha sonra kâğıda aktarılır.

6. Kumlu - Kılçıklı Ebrular
Kumlu ebruların en güzeli, bitkisel esaslı olan lahor çivitinden elde edilir.
Kumlu ebru elde etmek için teknenin ortasına lahor çividi damlatılmaya başlanır.
Bu işleme, teknenin bütün yüzü kaplanıncaya kadar devam edilir.
Birbirini iterek sıkışan boya, çatlamaya başlar.
Aynı işlem, teknenin bir kenarının ortasından diğer bir kenarının ortasına kadar, yavaş yavaş damlatılarak da yapılabilir.
Bu tarz, hattatların pervaz veya cetvel olarak çokça kullandıkları bir desendir.

7. Hafif Ebru
Genellikle üzerine yazı yazmak için hattatlar tarafından kullanılan açık, soluk renkli ebrulardır. Normal astar kıvamına aynı miktar su ilave edilerek astar cıvıklaştırılır.
Ayrıca, boyarmaddelerin su ve öd miktarları artırılarak da yapılabilir.
Böylece renkler kolay ve çokça açılacağından açık renkli olurlar.
Aynı kağıda iki veya daha çok ebru yapılmak istendiğinde de bu desen kullanılabilir.

8. Çift Baskılı Ebrular
Ebrulanmış kağıtları kuruduktan sonra tekrar başka bir desenle ebrulayarak elde edilir.
Gerektiğinde ikiden fazla desen aynı kağıda alınabilir.

9. Akkase Ebru
Aynı zemin üzerine birden fazla baskı yaparak yazı veya desen elde edilen ebru çeşididir.
Hafif ebru üzerine; geleneksel olarak arap zamkı ile hazırlanmış sıvı, yazı ise fırça yardımı ile sürülür veya kamış kalem ile yazılır.
Böylece hafif ebrunun yüzeyi arap zamkı ile kaplanmış olur.
Kuruduktan sonra daha koyu veya yoğun bir desen aynı kağıda tatbik edildiğinde, arap zamkı olan yerler boyayı almayacağından yazı veya desen gözükür.
Aynı teknikler şablonlama ile de yapılabilir.
Ayrıca arap zamkı yerine koyu kitre, silikon, çeşitli şeffaf sonuç veren yapıştıcılar da kullanılabilir.

10. Hatip Ebrusu
Kısaca "içiçe damlatılmış renklerden oluşan daireleri şekillendirmek " olarak tanımlanabilir.
Çiçekli ebrunun temeli sayılırlar.
Hatip Ebrusu'nu uygularken önce herhangi bir ebru türü zemin olarak yapılır.
Bu zemin üzerine kalın bir bız veya damlalık kullanarak, çapları 2-4 cm'yi geçmeyen eşit aralıklı daireler oluşturulur.
Görüntünün belirgin olması için, ilk renk genellikle koyu seçilir .
Daha sonra ikinci, üçüncü, hatta istenirse dördüncü renk konulur.
İnce bir uç, iğne veya bız yardımıyla desenleme yapılır.

B. Çiçekli Ebru (Necmeddin Ebruları)

Merhum üstâd Necmeddin Okyay'ın geliştirdiği ve kendi adı ile anılan ebru türüdür.
Bu tür ebrular ebru sanatının plastik sanatlar içinde yer almasında önemli bir yer tutar.
Daha önce bahsi geçen herhangi bir ebru deseni zemin olarak yapılır.
Genellikle hafif, açık renkli olamsına dikkat edilir.
Bu zeminlerin üzerine bir bız yardımı ile damlatılan boyaların şekillendirilmesiyle yaprak ve çiçek desenleri çizilir.
Bu türde bugüne kadar lale, karanfil, sümbül, menekşe ve papatya sıkça kullanılmıştır.
Şüphesiz başka çiçek türlerini de denemek mümkündür.

Alıntıdır.



Facebook sayfamızı beğenin.
    



__________________
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !

Konu Grafiks tarafından (31-08-2011 Saat 23:40 ) değiştirilmiştir..
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2011   #20
  • Offline
  • Asteğmen
  • Genel Bilgiler
Üyelik tarihi
Aug 2011
Nerden
cyprus
Mesajlar
Konular
7
Ettiği Teşekkür
3
7 Mesajına
9Teşekkür Aldı
  


EBRU SANATINDAN ÖRNEKLER










Facebook sayfamızı beğenin.
    



__________________
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
Offline  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı


Bilgilendirme Turkhackteam.net/org
Sitemizde yer alan konular üyelerimiz tarafından açılmaktadır.
Bu konular yönetimimiz tarafından takip edilsede gözden kaçabilen telif hakkı olan veya mahkeme kararı çıkmış konular sitemizde bulunabilir. Bu tür konuları bize turkhackteamiletisim[at]gmail.com adresine mail atarak bildirdiğiniz takdirde en kısa sürede konular hakkında gerekli işlemler yapılacaktır.
Please Report Abuse, Harassment, Scamming, Warez, Crack, Divx, Mp3 or any Illegal Activity to turkhackteamiletisim[at]gmail.com


Hiçbir zafer amaç değildir. Zafer, ancak kendisinden daha büyük bir amacı elde etmek için belli başlı bir vasıtadır. (M.KEMAL ATATÜRK)




Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2013
Tema Desteği: www.tr-vBulletin.com



Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.