Merhaba Arkadaşlar bu konumda algoritma ve Programlama Mantığı serisinin 3. konusu olan
"Karenin Çevresini ve Alanını Hesaplayan Program"ın algoritmasını , akış diyagramı ve bazı dillerde yazımlarını göstermeye çalıştım.
Problem;
Klavyeden bir kenarı okunan karenin çevresini ve alanını hesaplayıp ekrana yazdıran program.
Problemin Formülleri;
Çevre = 4.Uzunluk
Alan = Uzunluk2
Algoritma Adımları;
1) Başla
2) Oku (Uzunluk)
3) Çevre =4*Uzunluk
4) Alan = Uzunluk^2(Karesi)
5) Alan,Çevre Yaz
6) Dur
Akış Diyagramı;
C++ Kodlar;
#include<iostream>
using namespace std;
int main()
{
double uzunluk;
cout << "Karenin bir kenar uzunluğunu giriniz = ";
cin >>uzunluk;
double cevre = uzunluk*4;
double alan = uzunluk*uzunluk;
cout << "Cevre = " << cevre << endl << "Alan = " << alan;
}
Java Kodları;
import java.util.Scanner;
public class bolum3
{
public static **** main(String[] args)
{
Scanner scn = new Scanner(System.in);
System.out.print("Karenin bir kenar uzunluğunu giriniz=");
double uzunluk = scn.nextDouble();
double cevre = uzunluk*4;
double alan = uzunluk*uzunluk;
System.out.println("Cevre ="+cevre);
System.out.println("Alan ="+alan);
}
}