- 25 Şub 2016
- 7,582
- 14
- 769
Oynanış Gündemi: Oyunları Mahveden Davranışlar 2
Daha Önce Bahsettiğimiz Çalışmalara Dair Gelişmeler
Rapor bildirim değişiklikleri beklediğimiz kadar iyi ilerliyor. Sistemin nasıl çalıştığına dair görünürlük çoğu bölgede yaklaşık olarak iki katına, Kore'deyse dört katına çıktı. Uygulanan cezaların görünürlüğünü arttırmak sorunu tek başına çözemez tabii. Fakat bu daha iyi tespit ve cezalarla birleşince önemli bir ilerleme kaydedeceğiz. Bunun Kuzey Amerika sunucusundaki örneğini gösteren bir grafik:
Şampiyon seçiminde oyuncuları rapor edebilme özelliğini şimdilik 10.14 Yaması'nda getirmeyi planlıyoruz (10.15'te de gelebilir). Şampiyon seçiminde oyuncuları susturma özelliğini de aynı anda getirmeyi düşünüyoruz.
Yeni Çalışmalar ve Öğrendiklerimiz
Oyun içi davranışlara dair birtakım oyun sonrası anketler düzenledik. Bu sayede farklı davranışların ne sıklıkla görüldüğünü ve oyuncuların bunların hangilerinden en çok rahatsız olduğunu öğrendik.
Verilerimizin özetinin nasıl göründüğünü temsil eden bir grafik:
Sonuçlar şimdilik oyuncuların sosyal medyada paylaştığı geribildirimlerle örtüşüyor. Bu da şu anda tartıştığımız sorunların, oyuncu kitlesinin büyük bir kısmının hissettiklerini temsil ettiğini gösteriyor. Bilerek besleme, bilgisayar başından ayrılma ve oyunu sabote etmeye yönelik diğer davranışların en büyük sorunlardan olduğu apaçık ortada. Dolayısıyla özellikle bu sorunları çözmek için daha fazla kaynak ayırmaya karar verdik.
Ayrıca mevcut bilerek besleyen ve bilgisayar başından ayrılan oyuncuları tespit etme sistemimizi ve bu oyunculara verilen cezaları da bir süredir gözden geçiriyorduk. Ulaştığımız sonuçlarsa şöyle:
Neyin kabul edilemez olduğunu belirlemek için, tek bir oyundaki davranışlara çok fazla önem veriyoruz. Yani oyuncular birçok oyunda belirlediğimiz eşiğin kıyılarında ceza almadan dolaşabiliyor. Dolayısıyla oyunlar arası davranışlara daha fazla odaklanmamız gerekiyor.
Bilgisayar başından ayrılan oyuncuları cezalandırırken, sıra cezalarını (şampiyon seçiminde lobiden ayrılmak gibi) fazlasıyla göz önünde bulunduruyoruz. Sürekli bilgisayar başından ayrılan veya oyunu bilerek kapatan oyuncuları tespit etmek için diğer önemli cezalardan (geçici olarak uzaklaştırılma gibi) daha sık faydalanmalıyız.
Tespit algoritmamız çok basit. Oyun başına katledilme sayısı ve oyuncu raporları gibi şeylere çok fazla güveniyor. Bu tarz davranışları değerlendirirken, durumu diğer yönlerden de incelememiz gerekiyor. Mesela bir oyuncunun bağlantısı başarısız bir teslim olma oylamasının hemen ardından kopuyorsa, istatistikleri ve son zamanlardaki diğer davranışları olumsuz olmasa bile, bu oyuncunun oyundan bilerek çıktığını rahatlıkla söyleyebilmeliyiz. Veya bir oyuncu bilgisayar başından ayrılacağını ya da rakip takımı besleyeceğini söylüyorsa, daha önce bu tarz davranışlarda bulunmadıysa bile onu daha çabuk cezalandırabilmeliyiz (bunları bilerek yaptığı belli).
kaynak