- 10 Tem 2012
- 2,866
- 45
Adındanda anlaşılacağı üzere object menüsü ile nesneler üzerinde yapmak istediğimiz bir çok uygulama için alt menüler bulunmaktadır. Object menüsü çok detaylı olduğundan 2 part olarak paylaşmayı uygun buldum. Önce genel görünümüne bakalım hep birlikte..
Transform menüsü ve kullanım detayları
Bu menü ile nesnelerimizi hareket ettirme, ölçeklendirme, çevirme vb. işlemleri kolayca yapabiliriz.Transform menüsüne object menüsü altından ulaşabileceğimiz gibi seçili nesne üzerine sağ tık yaparak da ulaşabiliriz.
Transform again : CTRL+D : İki şekilde işlem yaparken kullanabiliriz.Birincisi, daha önce belli bir aralık ile kopyaladığımız nesneyi klavyemizde CTRL+D kısayolunu kullanarak aynı aralıklarda istediğimiz miktarda çoğaltmaya devam edebiliriz. Ya da nesnemizi seçerek taşıma işlemi (hareket ettirme) yaptıysak aynı koordinat özelliklerinde tekrar taşıma işlemi yapmak için kullanabiliriz.
Move : CTRL+SHIFT+M : Mouse ile yaptığımız taşıma işlemini koordinat değerlerini girerek yapmak için kullanırız. Daha profosyonel taşıma işlemleri yapabiliriz.Move komutuna tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki ekran açılır.
Bu kutucuk içinde taşımak istediğimiz yatay ve ya dikey mesafeyi manuel olarak girer, ne kadar uzaklıkta taşımak istediğimizi manuel olarak girer ve taşıma açısını belirleyebiliriz.Preview seçeneği ile taşınacak objenin önizlemesini alabiliriz.
Options kısmında ise taşımak istediğimiz sadece nesne ise onu seçeriz. Nesneye uygulanmış dokularında taşınmasını istiyorsak transform patterns seçeneğininde aktive edilmesi gerekmektedir.
Rotate : Seçtiğimiz nesneyi verilen açı değeri kadar döndürme işlemi yapmamızı sağlar. Tıkladığımızda açılan ekran aşağıdaki gibidir.
Açılan ekranda Angle kısmına çevirmek istediğimi açı değerini manuel olarak gireriz. Nesneyi kopyalamadan çevirmek istersek Ok butonuna basıp çıkarız ve döndürme işlemi gerçekleşir. İstediğimiz açı derecesi ile döndürerek kopyalamak istediğimizde Copy butonuna basıp çıkarız.Bu şekilde nesnemizin kopyasını istediğimiz açı derecesinde dönmüş olarak alırız.
Reflect : Aynalama işlemi yapmak için kullanırız
Aynalama yapmak istediğimiz nesne seçili iken bu komutu tıkladığımızda yukarıda gördüğümüz ekran açılır.Bu ekranda, horizontal komutu nesneyi yatay eksende yansıtmak için vertical komutu nesneyi dikey eksende yansıtmak için kullanılır. Eğer açı (angle) değeri girerek yansıtmak istersek Angle komutunda istediğimiz açı değerini gireriz.Aynaladığımız şekilde nesneyi kopyalamak için copy butonuna tıklar çıkarız.Sadece aynalama yapmak için Ok butonuna tıklar çıkarız.
Scale: Seçtiğimiz nesneleri büyütüp küçültme işlemlerinde kullanırız.
Komutu tıkladığımızda yukarıdaki ekran açılır.Eğer düzenli yani belli bir yüzde oranında küçültmek - büyültmek için Uniform komutunu kullanırız.Non-uniform komutu ile de nesnemizi istediğimiz özel değerler ile büyütür yada küçültürüz.Horizontal ile seçili nesneyi sağdan sola doğru genişletme - daraltma işlemi için kullanırız.Vertical ile de üstten alttan daraltma - genişletme işlemi için kullanırız.Options kısmında yer alan Scale Strokes&effects ile nesneye uygulanan efekleri ve kenar çizgilerini de belirttiğimiz oranda ölçeklendirilmesini istediğimizde aktif hale getiririz.
Shear : Yatay ve ya dikey olarak eğme işlemi ( nesneyi girdiğimiz değerlerde basıklık verir bunun için uygun kelime bulmakta zorlandım ) yaparken kullandığımız komuttur.
Eğer belli bir açı oranında nesnemizi eğmek istersek Shear Angle değerini manuel olarak gireriz. Horizontal komutu seçili olunca verilen açı değeri kadar objemize yatay eğim vermiş oluruz. Vertical komutu seçili olunca verilen açı değeri kadar objemize dikey eğim vermiş oluruz.
Transform Each : Birden fazla seçili nesnenin yapacağımız transform işleminden etkilenmesini sağlar.
Transform menüsü ve kullanım detayları
Bu menü ile nesnelerimizi hareket ettirme, ölçeklendirme, çevirme vb. işlemleri kolayca yapabiliriz.Transform menüsüne object menüsü altından ulaşabileceğimiz gibi seçili nesne üzerine sağ tık yaparak da ulaşabiliriz.
Transform again : CTRL+D : İki şekilde işlem yaparken kullanabiliriz.Birincisi, daha önce belli bir aralık ile kopyaladığımız nesneyi klavyemizde CTRL+D kısayolunu kullanarak aynı aralıklarda istediğimiz miktarda çoğaltmaya devam edebiliriz. Ya da nesnemizi seçerek taşıma işlemi (hareket ettirme) yaptıysak aynı koordinat özelliklerinde tekrar taşıma işlemi yapmak için kullanabiliriz.
Move : CTRL+SHIFT+M : Mouse ile yaptığımız taşıma işlemini koordinat değerlerini girerek yapmak için kullanırız. Daha profosyonel taşıma işlemleri yapabiliriz.Move komutuna tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki ekran açılır.
Bu kutucuk içinde taşımak istediğimiz yatay ve ya dikey mesafeyi manuel olarak girer, ne kadar uzaklıkta taşımak istediğimizi manuel olarak girer ve taşıma açısını belirleyebiliriz.Preview seçeneği ile taşınacak objenin önizlemesini alabiliriz.
Options kısmında ise taşımak istediğimiz sadece nesne ise onu seçeriz. Nesneye uygulanmış dokularında taşınmasını istiyorsak transform patterns seçeneğininde aktive edilmesi gerekmektedir.
Rotate : Seçtiğimiz nesneyi verilen açı değeri kadar döndürme işlemi yapmamızı sağlar. Tıkladığımızda açılan ekran aşağıdaki gibidir.
Açılan ekranda Angle kısmına çevirmek istediğimi açı değerini manuel olarak gireriz. Nesneyi kopyalamadan çevirmek istersek Ok butonuna basıp çıkarız ve döndürme işlemi gerçekleşir. İstediğimiz açı derecesi ile döndürerek kopyalamak istediğimizde Copy butonuna basıp çıkarız.Bu şekilde nesnemizin kopyasını istediğimiz açı derecesinde dönmüş olarak alırız.
Reflect : Aynalama işlemi yapmak için kullanırız
Aynalama yapmak istediğimiz nesne seçili iken bu komutu tıkladığımızda yukarıda gördüğümüz ekran açılır.Bu ekranda, horizontal komutu nesneyi yatay eksende yansıtmak için vertical komutu nesneyi dikey eksende yansıtmak için kullanılır. Eğer açı (angle) değeri girerek yansıtmak istersek Angle komutunda istediğimiz açı değerini gireriz.Aynaladığımız şekilde nesneyi kopyalamak için copy butonuna tıklar çıkarız.Sadece aynalama yapmak için Ok butonuna tıklar çıkarız.
Scale: Seçtiğimiz nesneleri büyütüp küçültme işlemlerinde kullanırız.
Komutu tıkladığımızda yukarıdaki ekran açılır.Eğer düzenli yani belli bir yüzde oranında küçültmek - büyültmek için Uniform komutunu kullanırız.Non-uniform komutu ile de nesnemizi istediğimiz özel değerler ile büyütür yada küçültürüz.Horizontal ile seçili nesneyi sağdan sola doğru genişletme - daraltma işlemi için kullanırız.Vertical ile de üstten alttan daraltma - genişletme işlemi için kullanırız.Options kısmında yer alan Scale Strokes&effects ile nesneye uygulanan efekleri ve kenar çizgilerini de belirttiğimiz oranda ölçeklendirilmesini istediğimizde aktif hale getiririz.
Shear : Yatay ve ya dikey olarak eğme işlemi ( nesneyi girdiğimiz değerlerde basıklık verir bunun için uygun kelime bulmakta zorlandım ) yaparken kullandığımız komuttur.
Eğer belli bir açı oranında nesnemizi eğmek istersek Shear Angle değerini manuel olarak gireriz. Horizontal komutu seçili olunca verilen açı değeri kadar objemize yatay eğim vermiş oluruz. Vertical komutu seçili olunca verilen açı değeri kadar objemize dikey eğim vermiş oluruz.
Transform Each : Birden fazla seçili nesnenin yapacağımız transform işleminden etkilenmesini sağlar.
Moderatör tarafında düzenlendi: