Özellikle gençlerin en büyük eğlencelerinden biri olan bilgisayar oyunları, başka amaçlarla da kullanılıyor. Bazı oyunlar, şiddete başvurmadan küresel sorunların nasıl çözülebileceğini öğretiyor. Bazı kuruluşlar, barışı teşvik etmek, demokratik gelişime ön ayak olmak ve doğal afetlerde felaketzedelere yardım sağlamak için bilgisayar oyunlarından yararlanıyor.
Savaş ve kuraklık nedeniyle bu hayal ürünü ada, açlıkla karşı karşıya. Havadan gıda yardımı yapılmazsa milyonlarca kişinin ölmesi sözkonusu.
Birleşmiş Milletler Gıda Programı’nın İnternet’ten ücretsiz indirilen oyunu “Food Force” “Gıda Gücü,” çocuklara, savaş bölgelerinde yiyecek bulmanın zorluğunu anlatıyor.
Sözcü Jennifer Parmalee, oyunun 17 dile çevrildiğini söylüyor:
“Çocuklar bu oyun sayesinde hem eğlenceli vakit geçiriyor, hem de çözümün bir parçası oluyorlar.”
“A Force More Powerful” “Daha Kuvvetli Bir Güç” adlı bir oyunsa baskıcı hükümetleri devirmek için şiddet içermeyen taktikleri anlatıyor.
Oyun, eski Yugoslavya’da, Belgrad’ı hatırlayan hayal ürünü bir kentte geçiyor.
Oyunun tasarımcısı Ivan Marovic, 10 yıl önce, devlet başkanı Slobodan Miloseviç’in devrilmesi için oluşturulan, şiddet karşıtı hareketin liderliğini yapmış.
O zaman üniversite öğrencisi olan Maroviç, Miloseviç’in devrilmesini sağlayan gösteriler düzenlemiş. Tartışmalı 2000 seçimlerinden sonra istifa eden Miloseviç, işlediği savaş suçları nedeniyle Lahey’de yargılanmaya başlamış, ancak dava tamamlanmadan ölmüştü.
Maroviç, bu oyunda baskıcı hükümetlerle mücadelede yararlı olabilecek taktikleri kullandığını söylüyor:
“Grevler, boykotlar, sokak gösterileri, pasif direniş gibi stratejiler, baskıcı rejimleri dize getirmede etkili olabilir.”
Maroviç, bir başka amacın da halkın gönlünü kazanmak olduğunu söylüyor.
Bu sanal dünyanın odak noktasıysa, Sudan’ın batısındaki Darfur bölgesindeki karmaşa. Son bir yılda bu bölgedeki şiddet eylemlerinde azalma gözleniyor. Ancak Sudan hükümetinin desteklediği milislerle isyancılar arasında yıllarca devam eden çatışmalar nedeniyle 3 milyon kişi, evlerini terketti.
Darfur’da geçen oyunun senaryosunu, adının açıklanmasını istemeyen bir kişi yazmış. Senaryo, sesli ve yazılı iletişimle sanal bir dünya yaratılmasını sağlayan “Second Life” “İkinci Hayat” adlı İnternet sitesi kullanılarak oluşturulmuş.
Linden Lab’den Scott Sechser “Second Life” sitesinin kurucusu:
“Darfur’da olup bitenleri anlatan ve başkalarının da olanlara tanıklık etmesini sağlayan bir ortam yarattık. Darfur’u terk eden ve mülteci kampında yaşayan bir aileyi dinleyebilirsiniz.”
Sechser, “Second Life” sitesinin yazılı mesajları birçok dile çevirmesiyle dünyanın dört bir yanından birçok kişiyle iletişim kurabildiğini söylüyor:
“Japonlarla konuştum. Yazılı gönderdiğim mesajlar, otomatik olarak Japonca’ya çevriliyor.”
Sechser, “Second Life” programında demokrasiyi teşvik eden ve sorunlara çözüm bulan başka senaryolar da bulunduğunu söylüyor. Bu senaryolardan biri de demokrasilerde hukuk sistemini anlatan bir mahkeme.
Savaş ve kuraklık nedeniyle bu hayal ürünü ada, açlıkla karşı karşıya. Havadan gıda yardımı yapılmazsa milyonlarca kişinin ölmesi sözkonusu.
Birleşmiş Milletler Gıda Programı’nın İnternet’ten ücretsiz indirilen oyunu “Food Force” “Gıda Gücü,” çocuklara, savaş bölgelerinde yiyecek bulmanın zorluğunu anlatıyor.
Sözcü Jennifer Parmalee, oyunun 17 dile çevrildiğini söylüyor:
“Çocuklar bu oyun sayesinde hem eğlenceli vakit geçiriyor, hem de çözümün bir parçası oluyorlar.”
“A Force More Powerful” “Daha Kuvvetli Bir Güç” adlı bir oyunsa baskıcı hükümetleri devirmek için şiddet içermeyen taktikleri anlatıyor.
Oyun, eski Yugoslavya’da, Belgrad’ı hatırlayan hayal ürünü bir kentte geçiyor.
Oyunun tasarımcısı Ivan Marovic, 10 yıl önce, devlet başkanı Slobodan Miloseviç’in devrilmesi için oluşturulan, şiddet karşıtı hareketin liderliğini yapmış.
O zaman üniversite öğrencisi olan Maroviç, Miloseviç’in devrilmesini sağlayan gösteriler düzenlemiş. Tartışmalı 2000 seçimlerinden sonra istifa eden Miloseviç, işlediği savaş suçları nedeniyle Lahey’de yargılanmaya başlamış, ancak dava tamamlanmadan ölmüştü.
Maroviç, bu oyunda baskıcı hükümetlerle mücadelede yararlı olabilecek taktikleri kullandığını söylüyor:
“Grevler, boykotlar, sokak gösterileri, pasif direniş gibi stratejiler, baskıcı rejimleri dize getirmede etkili olabilir.”
Maroviç, bir başka amacın da halkın gönlünü kazanmak olduğunu söylüyor.
Bu sanal dünyanın odak noktasıysa, Sudan’ın batısındaki Darfur bölgesindeki karmaşa. Son bir yılda bu bölgedeki şiddet eylemlerinde azalma gözleniyor. Ancak Sudan hükümetinin desteklediği milislerle isyancılar arasında yıllarca devam eden çatışmalar nedeniyle 3 milyon kişi, evlerini terketti.
Darfur’da geçen oyunun senaryosunu, adının açıklanmasını istemeyen bir kişi yazmış. Senaryo, sesli ve yazılı iletişimle sanal bir dünya yaratılmasını sağlayan “Second Life” “İkinci Hayat” adlı İnternet sitesi kullanılarak oluşturulmuş.
Linden Lab’den Scott Sechser “Second Life” sitesinin kurucusu:
“Darfur’da olup bitenleri anlatan ve başkalarının da olanlara tanıklık etmesini sağlayan bir ortam yarattık. Darfur’u terk eden ve mülteci kampında yaşayan bir aileyi dinleyebilirsiniz.”
Sechser, “Second Life” sitesinin yazılı mesajları birçok dile çevirmesiyle dünyanın dört bir yanından birçok kişiyle iletişim kurabildiğini söylüyor:
“Japonlarla konuştum. Yazılı gönderdiğim mesajlar, otomatik olarak Japonca’ya çevriliyor.”
Sechser, “Second Life” programında demokrasiyi teşvik eden ve sorunlara çözüm bulan başka senaryolar da bulunduğunu söylüyor. Bu senaryolardan biri de demokrasilerde hukuk sistemini anlatan bir mahkeme.