C# 0'Dan Anlatım. Dev Konu Yeni Başlayanlar İçin Toplu Döküman // DesDeRe*

DesDeRe*

Kıdemli Üye
3 Nis 2012
3,192
1
STUB


Merhaba arkadaşlar,

Sizlere lise zamanımda bana çok yardımı dokunan C# bilgimin temelini oluşturmamda büyük katkı sağlayan arşivimi paylaşmak istiyorum. İlk C# ile tanıştığım zaman kullandığım dökümanları sırasıyla yazıcam. Dökümanlar pdf şeklinde olacak. Gerekirse zaman içinde video da yükleyebilirim. Akabinde zamanla elimde ne kadar örnek varsa upload edip paylaşmaya çalışacağım. Örnekler çok çok işinize yarayacaktır :) Ayrı Ayrı indirebilirsiniz veya toplu bir şekilde de indirebilirsiniz. İyi Çalışmalar :)



Dökümanların isimleri ve içindeki konular ;



KODLAMAYA HAZIRLIK

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................2
1. PROGRAMLAMANIN YAPI TAŞLARI...........................................................................2
1.1. Bilgisayarın Çalışma Mantığı .......................................................................................2
1.1.1. Makine Dili............................................................................................................3
1.1.2. İkili Sayı Sistemi ...................................................................................................4
1.1.3. Derleyici ................................................................................................................7
1.2. Yazılım..........................................................................................................................7
1.2.1. Bir Yazılımda Olması Gereken Temel Özellikler .................................................7
1.2.2. Yazılım Çeşitleri....................................................................................................8
1.3. Programlama Araçları...................................................................................................8
1.3.1. Programlama Dili ..................................................................................................8
1.3.2. Programlama Dilleri Çeşitleri................................................................................9
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................11
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................12
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................13
2. ALGORİTMA VE AKIŞ DİYAGRAMI...........................................................................13
2.1. Algoritma Yazım Aşamaları .......................................................................................13
2.1.1. Problemi Tanımlama ...........................................................................................13
2.1.2. Problemi Geliştirme.............................................................................................14
2.1.3. Sisteme Uyumluluğunu Tespit Etme (Girdi-Çıktı Belirleme).............................14
2.1.4. Çözümü Kâğıt Üzerinde Gösterme (Prototip Oluşturma) ...................................14
2.1.5. Çözümü Deneme .................................................................................................14
2.1.6. Çözümü Geliştirme..............................................................................................14
2.1.7. Oluşabilecek Hatalar............................................................................................14
2.2. Akış Diyagramı...........................................................................................................17
2.2.1. Akış Diyagramı Şekilleri.....................................................................................18
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................21
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................22
ÖĞRENME FAALİYETİ–3 ..................................................................................................23
3. PROGRAMLAMA YAZILIMI .........................................................................................23
3.1 Programlama Yazılımının Arayüzü .............................................................................23
3.1.1 Başlangıç Sayfası(Start Page)...............................................................................25
3.1.2 Solution Explorer Paneli.......................................................................................27
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................30
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................31
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................32
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................34
KAYNAKÇA.........................................................................................................................35














BASİT KODLAR

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................2
1. DEĞİŞKENLER VE SABİTLER........................................................................................2
1.1. Değişkenler ...................................................................................................................2
1.2. Değişkenleri İsimlendirme Kuralları.............................................................................4
1.3. Veri tipleri.....................................................................................................................4
1.4. Sabitler..........................................................................................................................6
1.5. Atama İşlemi.................................................................................................................7
1.6. Çıkış İşlemleri.............................................................................................................10
1.6.1. Bir metin ifadesini ekrana yazdırma....................................................................10
1.6.2. İlk değer atanan değişken değerini ekrana yazdırma...........................................12
1.6.3. Formatlı çıkış işlemleri........................................................................................16
1.7. Giriş İşlemleri .............................................................................................................18
1.7.1. Klavyeden değişkene değer atama.......................................................................18
1.8. Giriş-çıkış işlemleri hata mesajları .............................................................................21
1.9. Açıklama Satırları .......................................................................................................25
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................26
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................27
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................29
2. OPERATÖRLER ...............................................................................................................29
2.1. Aritmetiksel Operatörler .............................................................................................29
2.1.1. Dört İşlem............................................................................................................29
2.1.2. Mod Alma............................................................................................................32
2.2. İlişkisel Operatörler.....................................................................................................34
2.3. Mantıksal Operatörler .................................................................................................36
2.4. İşlem Önceliği.............................................................................................................37
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................38
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................39
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................40
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................42
KAYNAKÇA.........................................................................................................................43




KONTROL DEYİMLERİ

İçindekiler ;



AÇIKLAMALAR ...........................................................................................................................ii
GİRİŞ ..............................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ...........................................................................................................3
1. KARAR KONTROL DEYİMLERİ............................................................................................3
1.1. If-Else Deyimi .....................................................................................................................3
1.2. İç-İçe If İfadesi ....................................................................................................................7
1.3. Switch-Case Deyimi ..........................................................................................................12
UYGULAMA FAALİYETİ.....................................................................................................19
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME...........................................................................................20
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 .........................................................................................................21
2. DÖNGÜ DEYİMLERİ .............................................................................................................21
2.1. Döngü Çeşitleri..................................................................................................................21
2.1.1. For Döngüsü...............................................................................................................21
2.1.2. While Döngüsü...........................................................................................................26
2.1.3. Do…While Döngüsü..................................................................................................28
2.1.4. Foreach Döngüsü .......................................................................................................29
2.2. Jump (Dallanma – Atlama) Komutları ..............................................................................30
2.2.1. Break Anahtar Sözcüğü..............................................................................................30
2.2.2. Continue Anahtar Sözcüğü.........................................................................................32
2.2.3. Goto Anahtar Sözcüğü ...............................................................................................33
2.2.4. Return Anahtar Sözcüğü ............................................................................................33
UYGULAMA FAALİYETİ.....................................................................................................34
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME...........................................................................................35
ÖĞRENME FAALİYETİ–3 .........................................................................................................36
3. DİZİLER ...................................................................................................................................36
3.1. Dizi Oluşturma...................................................................................................................36
3.2. Diziye Değer Girme...........................................................................................................38
3.3. Diziyi Yazdırma.................................................................................................................43
3.4. Bazı Dizi Özellikleri ve Metotları .....................................................................................44
3.4.1. Length ........................................................................................................................44
3.4.2. Clear(dizi,baslangic,adet)...........................................................................................45
3.4.3. Reverse(Dizi) .............................................................................................................47
3.4.4. Sort(Dizi) ...................................................................................................................48
3.4.5. IndexOf(Dizi,arananDeger)........................................................................................49
3.5. Dinamik Diziler .................................................................................................................51
3.5.1. Capacity Özelliği:.......................................................................................................52
3.5.2. Count Özelliği:...........................................................................................................52
3.5.3. Add Metodu: ..............................................................................................................52
3.5.4. Insert Metodu:............................................................................................................53
3.5.5. Remove Metodu:........................................................................................................55
3.5.6. RemoveAt Metodu:....................................................................................................56
3.5.7. Sort Metodu:...............................................................................................................57
UYGULAMA FAALİYETİ.....................................................................................................58
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME...........................................................................................59
MODÜL DEĞERLENDİRME .....................................................................................................60
CEVAP ANAHTARLARI............................................................................................................61
KAYNAKÇA................................................................................................................................62





METOTLAR

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ...................................................................................................................iii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................2
1. METOTLAR........................................................................................................................2
1.1. Metot Kavramı..............................................................................................................2
1.2. Metot Tanımlama..........................................................................................................3
1.3. Metotlarda Parametre Kullanımı...................................................................................5
1.4. Metotlarla ilgili Önemli Özellikler ...............................................................................9
1.5. Özyineli (Rekürsif-Recursive) Metotlar .....................................................................14
1.6. Main( ) Metodu ...........................................................................................................15
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................20
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................21
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................22
2. HAZIR METOTLAR.........................................................................................................22
2.1. Metinsel (String) Metotları .........................................................................................22
2.1.1. Compare( )...........................................................................................................23
2.1.2. Concat( ) ..............................................................................................................25
2.1.3. Copy( ).................................................................................................................26
1.2.4. Format( )..............................................................................................................26
2.1.5. IsNullOrEmpty( ).................................................................................................32
2.1.6. CompareTo ( ) .....................................................................................................33
2.1.7. Contains( ) ...........................................................................................................34
2.1.8. CopyTo( ) ............................................................................................................35
2.1.9. EndsWith( )..........................................................................................................37
2.1.10. IndexOf( ) ..........................................................................................................38
2.1.11. Insert(int baslangic,string value ) ......................................................................40
2.1.12. LastIndexOf( ) ...................................................................................................41
2.1.13. PadLeft ( )..........................................................................................................43
2.1.14. PadRight ( )........................................................................................................44
2.1.15. Remove ( ) .........................................................................................................46
2.1.16. Replace ( )..........................................................................................................47
2.1.17. Split ( )...............................................................................................................49
2.1.18. StartsWith ( ) .....................................................................................................49
2.1.19. Substring ( ) .......................................................................................................50
2.1.20. ToLower ( )........................................................................................................51
2.1.21. ToUpper ( )........................................................................................................52
2.2. Matematiksel (Math) Metotları...................................................................................52
2.2.1. Abs( )...................................................................................................................52
2.2.2. BigMul( ).............................................................................................................53
2.2.3. Ceiling( )..............................................................................................................53
2.2.4. DivRem( )............................................................................................................54
2.2.5. Max( ) ..................................................................................................................54
2.2.6. Min( )...................................................................................................................55
2.2.7. Pow( ) ..................................................................................................................56
2.2.8. Round( )...............................................................................................................56
2.2.9. Sign( ) ..................................................................................................................57
2.2.10. Sqrt( ).................................................................................................................57
2.2.11. Cos( ) .................................................................................................................59
2.2.12. Sin( ) ..................................................................................................................59
2.2.13. Tan( ) .................................................................................................................60
2.2.14. Acos( ) ...............................................................................................................61
2.2.15. Asin( )................................................................................................................61
2.2.16. Atan( )................................................................................................................61
2.3. Tarih/Saat (DateTime) Metotları ................................................................................61
2.3.1. MinValue .............................................................................................................61
2.3.2. MaxValue ............................................................................................................62
2.3.3. Today...................................................................................................................62
2.3.4. Now .....................................................................................................................63
2.3.5. DateTime.Compare( )..........................................................................................65
2.3.6. DateTime.DaysInMonth( ) ..................................................................................65
2.3.7. DateTime.IsLeapYear( )......................................................................................66
2.3.8. DateTime.Parse( )................................................................................................66
2.3.9. Subtract( ) ............................................................................................................67
2.3.10. AddDays( ) ........................................................................................................68
2.3.11. AddMonths( ) ....................................................................................................68
2.3.12. AddYears( ) .......................................................................................................68
2.3.13. AddHours( ).......................................................................................................68
2.3.14. AddMinutes( )....................................................................................................69
2.3.15. AddSeconds( ) ...................................................................................................69
2.3.16. AddMilliseconds( )............................................................................................69
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................70
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................71
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................72
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................73
KAYNAKÇA.........................................................................................................................74




















NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 1

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. NESNE TABANLI PROGRAMLAMA..............................................................................3
1.1. Nesne Tabanlı Programlama Nedir? .............................................................................3
1.1.1. Kapsülleme (Encapsulation)..................................................................................4
1.1.2. Kalıtım (Inheritance) .............................................................................................5
1.1.3. Çok Biçimlilik (Polymorphism) ............................................................................7
1.2. Net Framework .............................................................................................................7
1.2.1. Bu Platformu Nasıl Edineceğim? ..........................................................................8
1.2.2. NET'in Çekirdek Kurulumu (21MB).....................................................................8
1.2.3. NET Framework SDK (134 MB) ..........................................................................8
1.2.4. Hangi İşletim Sistemlerinde Çalışıyor? .................................................................9
1.2.5. .Net Framework’ün Yapısı ....................................................................................9
1.3. MSIL (Microsoft Intermediate Language)....................................................................9
1.4. Assembly Kavramı......................................................................................................10
1.5. JIT Derleyiciler (Just in Time)....................................................................................11
1.6. The Base Class Library - Temel Sınıf Kütüphaneleri.................................................11
1.7. Türler (TYPES)...........................................................................................................12
1.7.1. Referans Türleri...................................................................................................14
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................16
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................17
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................18
2. SINIFLAR (Classes) ..........................................................................................................18
2.1. Sınıf, Üye ve Nesneleri...............................................................................................19
2.1.1. Sınıf Üyeleri ........................................................................................................21
2.2. İç İçe Tipler.................................................................................................................21
2.3. Kullanıcı Tanımlı Tipler .............................................................................................22
2.4. Metotlar ve Dönüş Değeri Tipi ...................................................................................22
2.5. Erişim Türleri..............................................................................................................24
2.5.1. Erişim Belirleyicileri ...........................................................................................24
2.5.2. Erişim Türleri ......................................................................................................24
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................31
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................32
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................33
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................34
SÖZLÜK ................................................................................................................................35
ÖNERİLEN KAYNAKLAR..................................................................................................36
KAYNAKÇA.........................................................................................................................37







NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 2

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ...................................................................................................................iii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. PENCERELER.....................................................................................................................3
1.1. Kullanıcı Arabirimi İçin Tasarım Kuralları ..................................................................3
1.2. Formlar (Pencereler).....................................................................................................4
1.2.1. Basitlik (Simplicity)...............................................................................................4
1.2.2. Kontrollerin Yeri ...................................................................................................4
1.2.3. Uyum – Tutarlılık ..................................................................................................5
1.2.4. Estetik ....................................................................................................................5
1.2.5. Renkler...................................................................................................................5
1.2.6. Yazı Tipleri............................................................................................................5
1.2.7. Resimler ve Simgeler.............................................................................................6
1.2.8. Şekiller ve Şeffaflık...............................................................................................6
1.3. Formların Kullanımı .....................................................................................................6
1.3.1. Projeye Form Eklemek ..........................................................................................6
1.3.2. Başlangıç Formu (Start-Up Form) Ayarı...............................................................8
1.3.3. Formun Görünümünü Değiştirmek........................................................................9
1.3.4. Arka plan Rengi, Ön Plan Rengi ve Metin Özellikleri ........................................10
1.3.5. Yazı Tipi, İmleç ve Arka Plan Resmi..................................................................11
1.3.6. Opasite (Donukluk) .............................................................................................11
1.4. Formların Metotlarını (Fonksiyon) Kullanma ............................................................11
1.4.1. Show ve ShowDialog (Göster ve Diyalog Kutusu Göster) .................................12
1.4.2. Activate (Aktif Yap)............................................................................................12
1.4.3. Hide (Gizle).........................................................................................................13
1.4.4. Close (Kapat).......................................................................................................13
1.4.5. Formun Olayları (Form Event)............................................................................13
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................15
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................16
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................17
2. KULLANICI ARABİRİMİ NESNELERİ .........................................................................17
2.1. Komponent ve Kontrolleri Kullanma .........................................................................17
2.1.1. Kontrollerle Çalışmak..........................................................................................18
2.1.2. Fare Etkileşimleri ................................................................................................27
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................28
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................29
ÖĞRENME FAALİYETİ–3 ..................................................................................................30
3. MENÜLER.........................................................................................................................30
3.1.Menüleri Kullanma ......................................................................................................30
3.1.1. Tasarım Aşamasında Menü Oluşturmak..............................................................31
3.1.2. Menü Erişimi ve Kısa Yol Tuşları.......................................................................32
3.1.3. Menü Öğelerinin Olaylarını Kullanma ................................................................33
3.1.4. İçerik Menüsü (Context Menu) Oluşturma..........................................................33
3.1.5. Çalışma Zamanında Menüleri Değiştirmek.........................................................34
3.1.6. Menü Komutlarını Aktif ve Pasif Yapma............................................................34
3.1.7. Menü Öğelerini Gizleme .....................................................................................34
3.1.8. Menüleri Kopyalama ...........................................................................................35
3.1.9. Çalışma Anında Menü Öğelerini Birleştirme ......................................................35
3.1.10. Çalışma Anında Menü Öğeleri Eklemek...........................................................35
3.2. Kullanıcı Girişini Onaylamak (Validating).................................................................36
3.2.1. Alan Düzeyli Doğrulama.....................................................................................36
3.2.2. TextBox Özelliklerini Kullanma .........................................................................36
3.2.3. Alan Düzeyli Doğrulamada Olayları Kullanmak ................................................37
3.2.4. Doğrulanan Karakterler.......................................................................................38
3.2.5. Odaklama (Focus) Ayarı......................................................................................39
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................40
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................41
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................42
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................43
SÖZLÜK ................................................................................................................................44
KOD ÖRNEKLERİ................................................................................................................45
ÖNERİLEN KAYNAKLAR..................................................................................................47
KAYNAKÇA.........................................................................................................................48


NESNE TABANLI PROGRAMLAMA 3

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ...................................................................................................................iii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ-1.....................................................................................................3
1. SABİTLER VE DEĞİŞKENLER........................................................................................3
1.1. Değişken Türleri ...........................................................................................................5
1.1.1. Tamsayı Değişken Türleri .....................................................................................6
1.1.2. Ondalıklı Değişken Türleri....................................................................................9
1.1.3. Mantıksal Değişken Türü ......................................................................................9
1.1.4. Alfa Sayısal Değişken Türü.................................................................................10
1.1.5. Object Değişken Türü..........................................................................................12
1.1.6. Pointer Değişkenler .............................................................................................12
1.2. Tür Dönüşümleri.........................................................................................................12
1.2.1. ToString () Metodu..............................................................................................14
1.2.2. Convert Metodu...................................................................................................14
1.2.3. Parse Metodu .......................................................................................................16
1.3. Enum Yapısı................................................................................................................17
1.4. Struct (Yapı)................................................................................................................18
UYGULAMA FAALİYETİ-1 ...........................................................................................21
UYGULAMA FAALİYETİ-2 ...........................................................................................22
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................23
ÖĞRENME FAALİYETİ-2...................................................................................................24
2. DİZİLER ............................................................................................................................24
2.1. Dizi Tanımlama ..........................................................................................................24
2.1.1. Dizlere İlk Değer Atama......................................................................................28
2.2. Çok Boyutlu Diziler....................................................................................................30
2.3. Karışık (Düzensiz) Diziler ..........................................................................................32
2.4. Koleksiyonlar..............................................................................................................34
2.4.1. ArrayList Sınıfı....................................................................................................34
2.4.2. Diğer Koleksiyonlar.............................................................................................44
UYGULAMA FAALİYETİ-1 ...........................................................................................51
UYGULAMA FAALİYETİ-2 ...........................................................................................52
UYGULAMA FAALİYETİ-3 ...........................................................................................53
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................54
ÖĞRENME FAALİYETİ-3...................................................................................................55
3. NESNE TABANLI PROGRAMLAMANIN PRENSİPLERİ...........................................55
3.1.Çok Biçimlilik (Polymorphism)...................................................................................55
3.2. Kapsülleme (Encapsulation) .......................................................................................57
3.3. Kalıtım (Miras alma - Inheritance) .............................................................................59
3.3.1. Kalıtımda Üye Erişimi.........................................................................................62
3.3.2. Base Kullanımı ....................................................................................................66
3.3.3. Sanal Metot Tanımlamak (Virtual Metot) ...........................................................68
3.3.4. Override Metot Tanımlamak ...............................................................................68
3.3.5. Kalıtım Vermeyi Engellemek (Sealed)................................................................69
3.3.6. Özet Sınıfların Kullanımı (Abstract) ...................................................................70
3.3.7. Object Sınıf..........................................................................................................71
3.4. Arayüz (Interface).......................................................................................................71
3.4.1. Arayüz (Interface) Özellikleri..............................................................................74
UYGULAMA FAALİYETİ-1 ...........................................................................................79
UYGULAMA FAALİYETİ-2 ...........................................................................................80
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................81
ÖĞRENME FAALİYETİ-4...................................................................................................82
4. TEMSİLCİ .........................................................................................................................82
4.1. Olaylar (Events)..........................................................................................................86
UYGULAMA FAALİYETİ-1 ...........................................................................................90
UYGULAMA FAALİYETİ-2 ...........................................................................................91
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................92
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................93
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................94
KAYNAKÇA.........................................................................................................................95


NESNE TABANLI PROGRAMLAMA 4

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ...................................................................................................................iii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ-1.....................................................................................................3
1. HATA AYIKLAMA ARAÇLARI.......................................................................................3
1.1. Hata Türleri...................................................................................................................3
1.2. Debug Menüsü Elemanları............................................................................................4
1.2.1. Start........................................................................................................................4
1.2.2. Restart....................................................................................................................4
1.2.3. Stop Debugging .....................................................................................................4
1.2.4. Step Into.................................................................................................................4
1.2.5. Step Over...............................................................................................................4
1.2.6. Step Out .................................................................................................................4
1.2.7. Run to Cursor.........................................................................................................4
1.2.8. Watch.....................................................................................................................5
1.3. TaskList (Görev Listesi Penceresi)...............................................................................7
1.4. Breakpoint ve Breakpoints Penceresi ...........................................................................8
1.5. Output Penceresi ...........................................................................................................9
1.6. Command Window (Komut Penceresi) ......................................................................10
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................12
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................14
ÖĞRENME FAALİYETİ-2...................................................................................................15
2. HATA AYIKLAMA VE İZ BULMA SINIFLARI ...........................................................15
2.1. Trace ve Debug Sınıfları.............................................................................................15
2.2. TraceListener Sınıfları ................................................................................................16
2.2.1. DefaultTraceListener...........................................................................................17
2.2.2. TextWriterTraceListener .....................................................................................17
2.2.3. EventLogTraceListener .......................................................................................19
2.3. App.Config Dosyası....................................................................................................21
2.4. Trace ve Debug Sınıfıyla Kullanılan Komutlar ..........................................................24
2.4.1. Write ....................................................................................................................24
2.4.2. WriteLine.............................................................................................................24
2.4.3. WriteIf .................................................................................................................24
2.4.4. WriteLineIf..........................................................................................................24
2.4.5. Assert...................................................................................................................24
2.4.6. Fail.......................................................................................................................26
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................29
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................32
ÖĞRENME FAALİYETİ-3...................................................................................................33
3. İSTİSNAİ OLAYLAR .......................................................................................................33
3.1. System.Exception Sınıfı..............................................................................................33
3.2. Try-Catch Kullanımı...................................................................................................33
3.3. Finally Kullanımı........................................................................................................38
3.4. Throw Rethrow Kullanımı..........................................................................................42
3.4.1. Throw Kullanımı .................................................................................................42
3.4.2. Rethrow Kullanımı ..............................................................................................46
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................49
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................52
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................55
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................57
KAYNAKÇA.........................................................................................................................58

NESNE TABANLI PROGRAMLAMA 5

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. ADO.NET ............................................................................................................................3
1.1. ADO.NET Veri Tabanı.................................................................................................3
1.2. Bağlı Olmayan Veri Tabanı Erişimi .............................................................................3
1.3. Veri Sağlayıcıları (Data Providers)...............................................................................3
1.4. Connection Sınıfı ..........................................................................................................4
1.4.1. OleDbConnection Kullanarak Veri Tabanı Bağlantısı Yapmak............................4
1.5. SQL Deyimleri............................................................................................................11
1.5.1. SQL’in Temel İfadeleri........................................................................................11
1.6. OleDbDataAdapter Sınıfı............................................................................................12
1.7. Dataset Nesnesi...........................................................................................................18
1.8. Command Sınıfı..........................................................................................................24
1.8.1. Command Nesnesi Oluşturmak ...........................................................................25
1.9. DataReader Sınıfları....................................................................................................29
1.9.1. OleDbDataReader Sınıfı......................................................................................29
1.10. Veri Görüntüleme (DataView) Nesnesi....................................................................32
1.10.1. Sıralama (Sort)...................................................................................................37
1.10.2. DataView’de Kayıt Aramak ..............................................................................39
1.10.3. DataView’e Kayıt Eklemek...............................................................................42
1.10.4. DataView’deki Kaydı Değiştirmek ...................................................................43
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................46
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................52
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................53
2. XML DOKÜMANLARI....................................................................................................53
2.1. XML Nedir..................................................................................................................53
2.2. DataSet ve DataTable Nesneleri .................................................................................54
2.3. DataTable İçeriğini XML’e Kaydetmek .....................................................................55
2.4. XML Dosyayı DataSet’e Aktarmak............................................................................57
2.5. Projenize Xml Dosya Eklemek ...................................................................................59
2.6. XML Dosyanın Yapısını Belirlemek ..........................................................................59
2.7. XSLT (Extensible StyleSheet Language Transformation)..........................................61
2.8. XmlData******** Nesnesi........................................................................................61
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................64
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................65
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................66
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................67
KAYNAKÇA.........................................................................................................................68


NESNE TABANLI PROGRAMLAMA 6

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ-1.....................................................................................................3
1. RAPORLAMA.....................................................................................................................3
1.1. Crystal Reports..............................................................................................................3
1.2. Projeye Crystal Reports Dosyasının Eklenmesi............................................................3
1.3. Projede Rapor Dosyasına Ulaşmak...............................................................................8
1.4. Rapor Dosyasına Text Object Eklemek ......................................................................10
1.5. Rapora Özel Alanların Eklenmesi...............................................................................11
1.6. İstenilen Kayıtları Rapora Yazdırmak ........................................................................11
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................14
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................15
ÖĞRENME FAALİYETİ-2...................................................................................................16
2. GRAFİK AYGITI ARABİRİMİ (GDI) .............................................................................16
2.1. Kare veya Dikdörtgen Çizmek....................................................................................17
2.2. Daire ve Elips Çizmek ................................................................................................18
2.3. Daire Dilimi Çizmek...................................................................................................18
2.4. Çizgi Çizmek ..............................................................................................................19
2.5. Poligon Çizmek...........................................................................................................20
2.6. Yazı Yazmak...............................................................................................................21
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................23
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................24
ÖĞRENME FAALİYETİ-3...................................................................................................25
3. KURULUM........................................................................................................................25
3.1. Kurulum Projesi Hazırlamak ......................................................................................25
3.2. Sihirbazı Kullanmadan Kurulum Projesi Hazırlamak.................................................31
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................34
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................35
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................36
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................37
KAYNAKÇA.........................................................................................................................38


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA DEĞER TÜRLERİ

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. NUMARALANDIRMA (ENUM) .......................................................................................3
1.1. Numaralandırma(Enum) Tanımlama ............................................................................3
1.2. Numaralandırma (Enum) Yapısını Kullanma ...............................................................5
UYGULAMA FAALİYETİ ................................................................................................8
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................11
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................12
2. YAPILAR (STRUCT)........................................................................................................12
2.1. Yapı (Struct) Tanımlama ............................................................................................13
2.2. Yapı ve Sınıf Arasındaki Farklar ................................................................................15
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................20
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................22
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................23
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................24
KAYNAKÇA.........................................................................................................................25


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA DEĞERLER VE BAŞVURULAR

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. VERİ TÜRÜ DEĞİŞKENLER ............................................................................................3
1.1. Veri Türü Değişkenleri ve Sınıfları Kopyalama ...........................................................3
1.2. Null Değerler ................................................................................................................4
1.2.1. Boş Olabilen Türler ...............................................................................................5
1.2.2. Boş Olabilen Türlerin Özellikleri ..........................................................................6
UYGULAMA FAALİYETİ ................................................................................................7
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................10
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................11
2. BAŞVURU PARAMETRELERİ.......................................................................................11
2.1. “ref” ve “out” Parametreleri........................................................................................12
2.1.1. “ref” Parametresi .................................................................................................12
2.1.2. “out” Parametresi.................................................................................................12
2.2. Yığın (Stack) ve Öbek (Heap) ....................................................................................13
2.3. System.Object Sınıfı ..................................................................................................14
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................15
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................17
ÖĞRENME FAALİYETİ–3 ..................................................................................................18
3. BOXING VE UNBOXING................................................................................................18
3.1. Kutulama (Boxing) .....................................................................................................18
3.2. Kutulamayı Kaldırma (UnBoxing) ............................................................................19
3.3. Verileri Güvenli Olarak Dönüştürme..........................................................................20
3.3.1. “is” İşleci .............................................................................................................20
3.3.2. “as” İşleci.............................................................................................................21
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................22
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................24
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................25
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................27
KAYNAKÇA.........................................................................................................................28


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA KALITIM VE ARAYÜZLER

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR .....................................................................................................................i
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. KALITIM.............................................................................................................................3
1.1. Temel Sınıflar ve Türetilmiş Sınıflar............................................................................3
1.2. Temel Sınıf Kurucularını Çağırma ...............................................................................6
1.3. Sınıflar Atamak.............................................................................................................6
1.4. new Metodu ..................................................................................................................8
1.5. virtual Metodu...............................................................................................................9
1.6. override Metodu..........................................................................................................10
1.7. protected Erişim..........................................................................................................12
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................13
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................22
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................23
2. ARAYÜZLER....................................................................................................................23
2.1. Arayüz tanımlama .......................................................................................................23
2.2. Arayüz kısıtlamaları....................................................................................................24
2.3. Bir Arayüz Uygulamak ...............................................................................................24
2.4. Bir Sınıfa Arayüz İle Ulaşma......................................................................................27
2.5. Soyut (abstract) Sınıflar ..............................................................................................27
2.6. Mühürlenmiş (sealed) Sınıflar ....................................................................................31
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................32
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................39
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................40
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................42
KAYNAKÇA.........................................................................................................................43


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA KARAR VE DÖNGÜ YAPILARI

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. MANTIKSAL OPERATÖRLER.........................................................................................3
1.1. Boolean Operatörler......................................................................................................4
1.1.1. Eşitlik ve İlişkisel Operatörler...............................................................................4
1.1.2. Koşullu Mantıksal Operatörler ..............................................................................5
UYGULAMA FAALİYETİ ................................................................................................9
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................11
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................13
2. ŞART İFADELERİ............................................................................................................13
2.1. IF İfadesi .....................................................................................................................13
2.2. İç İçe If İfadesi............................................................................................................15
2.3. If-Else if İfadesi ..........................................................................................................16
2.4. Switch İfadesi..............................................................................................................20
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................24
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................26
ÖĞRENME FAALİYETİ–3 ..................................................................................................28
3. DÖNGÜ YAPILARI..........................................................................................................28
3.1. Bileşik Atama Operatörleri .........................................................................................28
3.2. While İfadeleri ............................................................................................................30
3.3. For İfadeleri ................................................................................................................32
3.4. Do İfadeleri .................................................................................................................34
3.4.1. Break ve Continue İfadeleri.................................................................................35
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................38
ÖLÇME DEĞERLENDİRME...........................................................................................40
ÖĞRENME FAALİYETİ–4 ..................................................................................................42
4. HATA AYIKLAMA ..........................................................................................................42
4.1. Try - Catch Bloku .......................................................................................................42
4.2. Birden Çok Catch Bloku .............................................................................................45
4.3. Denetlenmiş İfadeler...................................................................................................47
4.4. Denetlenmiş Deyimler ................................................................................................50
4.5. Özel Durumlar ............................................................................................................50
4.6. Finally Bloku ..............................................................................................................53
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................55
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................57
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................58
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................60
KAYNAKÇA.........................................................................................................................62


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA METOTLAR

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. METOTLAR........................................................................................................................3
1.1. Metot Tanımlama .........................................................................................................3
1.2. “return” İfadeleri Yazma..............................................................................................4
1.3. Metot Çağırma .............................................................................................................4
UYGULAMA FAALİYETİ................................................................................................6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME......................................................................................8
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ....................................................................................................9
2. KAPSAM .............................................................................................................................9
2.1. Kapsam Uygulama .......................................................................................................9
2.1.1. Yerel Kapsamı Tanımlama ..................................................................................9
2.1.2. Sınıf Kapsamını Tanımlama ..............................................................................10
2.2. Metotları Aşırı Yükleme ............................................................................................11
UYGULAMA FAALİYETİ..............................................................................................17
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME....................................................................................19
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................20
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................22
KAYNAKÇA.........................................................................................................................23


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA SINIFLAR

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. SINIFLAR............................................................................................................................3
1.1. Sınıf (Class) Mantığı.....................................................................................................4
1.1.1. Kapsüllemenin Amacı ...........................................................................................5
1.2. Sınıf Tanımlama............................................................................................................6
1.3. Sınıfı Kullanma.............................................................................................................7
1.4. Erişilebilirlik .................................................................................................................8
1.4.1. Adlandırma Kuralları.............................................................................................9
1.5. Kurucular (Constructors) ..............................................................................................9
1.5.1. Varsayılan Kurucu...............................................................................................10
1.5.2. Aşırı Yüklenmiş Kurucu......................................................................................10
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................12
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................14
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................16
2. “static” METOTLAR .........................................................................................................16
2.1. Paylaşılan Alan Oluşturma..........................................................................................16
2.2. “const” ile Static Bir Alan Oluşturma.........................................................................18
2.2.1. Static Sınıflar.......................................................................................................18
2.2.2. Anonim Sınıflar...................................................................................................18
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................19
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................21
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................22
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................23
KAYNAKÇA.........................................................................................................................24


NESNE TABANLI PROGRAMLAMAYA GİRİŞ

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. PROGRAMLAMA ORTAMI..............................................................................................3
1.1. Arayüz ..........................................................................................................................3
1.2. Konsol Uygulaması Oluşturma ....................................................................................4
1.3. Konsol Ekranında Kod Yazma.....................................................................................6
UYGULAMA FAALİYETİ..............................................................................................11
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME....................................................................................13
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................14
2. İSİM UZAYLARI..............................................................................................................14
2.1. Namespace .................................................................................................................14
2.2. Using İfadesi ..............................................................................................................15
2.3. Grafiksel Arayüz ........................................................................................................18
2.4. Nesne Ekleme.............................................................................................................21
2.5. Nesneye Kod Yazma..................................................................................................22
UYGULAMA FAALİYETİ..............................................................................................24
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME....................................................................................26
ÖĞRENME FAALİYETİ–3 ..................................................................................................28
3. DEĞİŞKENLER VE VERİ TÜRLERİ..............................................................................28
3.1. Değişken Tanımlama Kuralları ..................................................................................28
3.2. Değişken Tanımlama..................................................................................................29
3.3. Temel Veri Türleri .....................................................................................................29
UYGULAMA FAALİYETİ..............................................................................................34
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME....................................................................................35
ÖĞRENME FAALİYETİ–4 ..................................................................................................36
4. OPERATÖRLER ...............................................................................................................36
4.1. Aritmetiksel Operatörler ............................................................................................36
4.2. İşleçler ve Türler ........................................................................................................36
4.3. İşlem Önceliği ............................................................................................................37
4.4. Birleşim Özelliği ........................................................................................................38
4.5. Birleşim ve Atama Operatörü ....................................................................................39
4.6. Artırma ve Azaltma Operatörleri ...............................................................................40
4.7. “var” Değişken Türü ..................................................................................................41
UYGULAMA FAALİYETİ..............................................................................................42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME....................................................................................44
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................45
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................48
KAYNAKÇA.........................................................................................................................50


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA BİLEŞENLER OLUŞTURMA

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR .....................................................................................................................i
GİRİŞ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALİYETİ–1 ....................................................................................................3
1. ÖZELLİKLER .....................................................................................................................3
1.1. Metotlar İle Kapsülleme................................................................................................3
1.2. Özellikleri Kullanma.....................................................................................................5
1.2.1. Sadece Okunabilir..................................................................................................7
1.2.2. Sadece Yazılabilir..................................................................................................7
UYGULAMA FAALİYETİ ................................................................................................8
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................14
ÖĞRENME FAALİYETİ–2 ..................................................................................................15
2. ARAYÜZ ÖZELLİKLERİ.................................................................................................15
2.1. Özellikleri Uygulamada Kullanma .............................................................................16
2.2. Otomatik Özellikler.....................................................................................................16
2.3. Özellikler İle Nesneleri Başlatma ...............................................................................18
UYGULAMA FAALİYETİ ..............................................................................................20
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ....................................................................................26
MODÜL DEĞERLENDİRME ..............................................................................................27
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................28
KAYNAKÇA.........................................................................................................................29


NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA WEB UYGULAMALARI

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GĠRĠġ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1 ....................................................................................................3
1. ASP.NET..............................................................................................................................3
1.1. Web Sunucu..................................................................................................................3
1.2. ASP.NET ile Web Uygulamaları OluĢturma ................................................................4
1.2.1. Web Form OluĢturma ............................................................................................5
1.2.2. Web Formunu Test Etme.....................................................................................13
1.3. Tema OluĢturma ve Kullanma ....................................................................................14
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................16
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME ....................................................................................18
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–2 ..................................................................................................20
2. WEB FORM.......................................................................................................................20
2.1. Veriyi Web Sunucusunda Doğrulama.........................................................................20
2.2. Veriyi Web Tarayıcısında Doğrulama ........................................................................23
2.3. Ġstemci Doğrulaması ...................................................................................................23
2.3.1. RequiredFieldValidator Kontrolü........................................................................24
2.3.2. RangeValidator Kontrolü.....................................................................................26
2.3.3. ValidationSummary Kontrolü .............................................................................27
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................29
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME ....................................................................................31
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–3 ..................................................................................................32
3. GÜVENLĠK VE ERĠġĠM ..................................................................................................32
3.1. Form Tabanlı Güvenliği Yönetme ..............................................................................32
3.2. Veriyi Görüntülemek ve Sorgulamak .........................................................................40
3.3. Veriyi Sayfalarda Görüntüleme ..................................................................................43
3.4. Veriyi Düzenleme .......................................................................................................44
3.5. Formlar Arasında Gezinme.........................................................................................47
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................52
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME ....................................................................................54
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–4 ..................................................................................................55
4. WEB SERVĠSLERĠ ...........................................................................................................55
4.1. Web Servisi.................................................................................................................55
4.2. SOAP (Simple Object Access Protocol) Rolü ............................................................56
4.2.1. Web Servisi Tanımlama Dili ...............................................................................56
4.2.2. Web Servislerinin ĠĢlevsel Olmayan Gereksinimleri...........................................56
4.2.3. Windows Communication Foundation „ ın Rolü.................................................57
4.2.4. Web Servisi OluĢturma........................................................................................57
4.3. Web Servisleri, Ġstemciler ve Proxy‟ler......................................................................62
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................63
ÖLÇME DEĞERLENDĠRME...........................................................................................65
MODÜL DEĞERLENDĠRME ..............................................................................................66
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................69
KAYNAKÇA.........................................................................................................................71



NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA WINDOWS UYGULAMALARI

İçindekiler ;


AÇIKLAMALAR ....................................................................................................................ii
GĠRĠġ .......................................................................................................................................1
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1 ....................................................................................................3
1. WPF Formlar........................................................................................................................3
1.1. WPF Uygulaması OluĢturma ........................................................................................5
1.2. WPF Form Özellikleri...................................................................................................7
1.3. Nesneler ......................................................................................................................14
1.4. Nesne Özellikleri.........................................................................................................16
1.5. Özellikleri Dinamik Olarak DeğiĢtirme ......................................................................25
1.6. Olayları ĠĢleme............................................................................................................27
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................31
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME ....................................................................................33
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–2 ..................................................................................................34
2. MENÜ VE ĠLETĠġĠM KUTULARI ..................................................................................34
2.1. Menü OluĢturma .........................................................................................................35
2.2. Menü Olaylarını ĠĢleme ..............................................................................................39
2.3. Kısayol Menüleri ........................................................................................................41
2.4. Ortak ĠletiĢim Kutuları................................................................................................43
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................46
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME ....................................................................................50
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–3 ..................................................................................................51
3. DOĞRULAMAYI GERÇEKLEġTĠRME .........................................................................51
3.1. Veri Doğrulama ..........................................................................................................51
3.2. Veri Bağlama ..............................................................................................................59
UYGULAMA FAALĠYETĠ ..............................................................................................65
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME ....................................................................................66
MODÜL DEĞERLENDĠRME ..............................................................................................67
CEVAP ANAHTARLARI.....................................................................................................68
KAYNAKÇA.........................................................................................................................69




BASİT KODLAR İndir
KODLAMAYA HAZIRLIK İndir
KONTROL DEYİMLERİ İndir
METOTLAR İndir




NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 1 İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 2 İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 3 İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 4 İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 5 İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA - 6 İndir



NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA DEĞER TÜRLERİ İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA DEĞERLER VE BAŞVURULAR İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA KALITIM VE ARAYÜZLER İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA KARAR VE DÖNGÜ YAPILARI İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA METOTLAR İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA SINIFLAR İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMAYA GİRİŞ İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA BİLEŞENLER OLUŞTURMA İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA WEB UYGULAMALARI İndir
NESNE TABANLI PROGRAMLAMADA WINDOWS UYGULAMALARI İndir







 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.