- 11 Şub 2023
- 137
- 3
- 74
Adım: Ana Menü Oyunun ana menüsünü oluşturmak için "menu.h" adında bir dosya oluşturun. Bu dosyada, kullanıcının oyunu başlatması, seçenekleri değiştirmesi veya oyunu kapatması gibi seçenekler yer alacaktır. Ana menüde birkaç seçenek belirleyin ve kullanıcıların bunları seçmesini sağlayın.
Adım: Oyun Tahtası Yılan oyunu, bir oyun tahtası kullanır. Bu tahtayı oluşturmak için "board.h" adında bir dosya oluşturun ve tahta boyutlarını belirleyin. Ayrıca, yılanın konumunu ve yönünü takip etmek için bir dizi veya bağlı liste kullanabilirsiniz.
Adım: Yılan ve Yem Yılan oyunu, yılanın yemleri yiyerek büyüdüğü bir oyundur. Yılan ve yemleri oluşturmak için "snake.h" ve "food.h" adında iki dosya oluşturun ve yılanın boyutunu, renklerini, yönlerini ve diğer özelliklerini belirleyin. Ayrıca, yemleri rastgele bir konuma yerleştirin.
Snake.h;
food.h;
Adım: Oyun Mantığı Yılan oyununun temel mantığı, yılanın yemleri yiyerek büyümesi ve tahtanın kenarlarına veya yılanın kendisine çarpmadan mümkün olduğunca uzun bir yılan olmasıdır. Oyun mantığını oluşturmak için "game.h" adında bir dosya oluşturun ve oyunun temel kurallarını, puanlama sistemini ve diğer özellikleri belirleyin.
Adım: Oyun Motoru Son olarak, oyunun motorunu oluşturmanız gerekiyor. Bu motor, oyuncuların yılanı hareket ettirmelerini, yönlerini değiştirmelerini ve yılanın yemlerle etkileşime girmesini sağlar. Motoru oluşturmak için "engine.h" adında bir dosya oluşturun ve oyunun işleyişini sağlayacak fonksiyonları burada tanımlayın.
Yılan oyununu bu adımları takip ederek oluşturabilirsiniz. Oyunu çalıştırmak için "main.c" adında bir dosya oluşturun ve ana menüden oyunu başlatın. İyi şanslar ve keyifli kodlamalar!
C:
#ifndef MENU_H
#define MENU_H
#include <stdio.h>
void printMainMenu() {
printf("Yilan Oyunu\n");
printf("-----------\n");
printf("1. Oyunu Baslat\n");
printf("2. Seçenekleri Değiştir\n");
printf("3. Oyundan Çık\n");
}
#endif
Adım: Oyun Tahtası Yılan oyunu, bir oyun tahtası kullanır. Bu tahtayı oluşturmak için "board.h" adında bir dosya oluşturun ve tahta boyutlarını belirleyin. Ayrıca, yılanın konumunu ve yönünü takip etmek için bir dizi veya bağlı liste kullanabilirsiniz.
C:
#ifndef BOARD_H
#define BOARD_H
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#define BOARD_WIDTH 30
#define BOARD_HEIGHT 20
// Board renklerini tanımlayalım
typedef enum {
BLACK,
RED,
GREEN,
YELLOW,
BLUE,
MAGENTA,
CYAN,
WHITE
} Color;
// Board karesini tanımlayalım
typedef struct {
int x;
int y;
Color color;
} Square;
// Board yapısını tanımlayalım
typedef struct {
Square squares[BOARD_WIDTH][BOARD_HEIGHT];
} Board;
// Board fonksiyonlarını tanımlayalım
void initBoard(Board* board);
void drawBoard(const Board* board);
#endif
Adım: Yılan ve Yem Yılan oyunu, yılanın yemleri yiyerek büyüdüğü bir oyundur. Yılan ve yemleri oluşturmak için "snake.h" ve "food.h" adında iki dosya oluşturun ve yılanın boyutunu, renklerini, yönlerini ve diğer özelliklerini belirleyin. Ayrıca, yemleri rastgele bir konuma yerleştirin.
Snake.h;
C:
#ifndef SNAKE_H
#define SNAKE_H
#include <stdbool.h>
#include "board.h"
// Snake directions
typedef enum {
UP,
RIGHT,
DOWN,
LEFT
} Direction;
// Snake structure
typedef struct {
int x;
int y;
Direction direction;
int length;
int maxLength;
int score;
bool hasCollided;
char headChar;
char bodyChar;
} Snake;
// Food structure
typedef struct {
int x;
int y;
char charRep;
} Food;
void initSnake(Snake* snake, int startX, int startY, Direction startDirection, int startLength, int maxLength, char headChar, char bodyChar);
void moveSnake(Board* board, Snake* snake, bool shouldGrow);
bool checkCollision(const Board* board, const Snake* snake);
void growSnake(Snake* snake);
void resetSnake(Snake* snake);
void drawSnake(const Snake* snake, Board* board);
void drawFood(const Food* food, Board* board);
void placeFood(Board* board, Food* food, const Snake* snake);
void updateScore(Snake* snake, int points);
#endif
food.h;
C:
#ifndef FOOD_H
#define FOOD_H
#include <stdbool.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include "board.h"
// Food struct
typedef struct {
int x;
int y;
} Food;
// Function prototypes
void generateFood(const Board* board, Food* food);
bool isFoodEaten(const Food* food, int x, int y);
// Function definitions
// Generate a random position for the food on the board
void generateFood(const Board* board, Food* food) {
// Generate a random seed
srand(time(NULL));
// Keep generating random positions until an empty cell is found
do {
food->x = rand() % BOARD_WIDTH;
food->y = rand() % BOARD_HEIGHT;
} while (getCell(board, food->x, food->y) != CELL_EMPTY);
}
// Check if the given position matches the food position
bool isFoodEaten(const Food* food, int x, int y) {
return (food->x == x && food->y == y);
}
#endif
Adım: Oyun Mantığı Yılan oyununun temel mantığı, yılanın yemleri yiyerek büyümesi ve tahtanın kenarlarına veya yılanın kendisine çarpmadan mümkün olduğunca uzun bir yılan olmasıdır. Oyun mantığını oluşturmak için "game.h" adında bir dosya oluşturun ve oyunun temel kurallarını, puanlama sistemini ve diğer özellikleri belirleyin.
C:
#ifndef GAME_H
#define GAME_H
#include <stdbool.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include "board.h"
#include "snake.h"
#include "food.h"
// Game struct
typedef struct {
Board board;
Snake snake;
Food food;
int score;
bool gameOver;
} Game;
// Function prototypes
void initGame(Game* game);
void moveSnake(Game* game, Direction dir);
void updateGame(Game* game);
bool isGameOver(const Game* game);
void handleInput(Game* game);
// Function definitions
// Initialize the game
void initGame(Game* game) {
initBoard(&game->board);
initSnake(&game->snake, BOARD_WIDTH / 2, BOARD_HEIGHT / 2);
generateFood(&game->board, &game->food);
game->score = 0;
game->gameOver = false;
}
// Move the snake in the given direction
void moveSnake(Game* game, Direction dir) {
setSnakeDirection(&game->snake, dir);
}
// Update the game state
void updateGame(Game* game) {
// Move the snake
moveSnakeForward(&game->snake);
// Check if the snake has collided with a wall or itself
if (isSnakeColliding(&game->snake, &game->board)) {
game->gameOver = true;
return;
}
// Check if the snake has eaten the food
if (isFoodEaten(&game->food, game->snake.head.x, game->snake.head.y)) {
// Increase the score
game->score++;
// Grow the snake
growSnake(&game->snake);
// Generate a new food
generateFood(&game->board, &game->food);
}
}
// Check if the game is over
bool isGameOver(const Game* game) {
return game->gameOver;
}
// Handle input from the user
void handleInput(Game* game) {
// Get the user input
char c = getchar();
// Ignore any input that is not a direction key
if (c != 'w' && c != 'a' && c != 's' && c != 'd') {
return;
}
// Move the snake in the corresponding direction
switch (c) {
case 'w':
moveSnake(game, DIRECTION_UP);
break;
case 'a':
moveSnake(game, DIRECTION_LEFT);
break;
case 's':
moveSnake(game, DIRECTION_DOWN);
break;
case 'd':
moveSnake(game, DIRECTION_RIGHT);
break;
}
}
#endif
Adım: Oyun Motoru Son olarak, oyunun motorunu oluşturmanız gerekiyor. Bu motor, oyuncuların yılanı hareket ettirmelerini, yönlerini değiştirmelerini ve yılanın yemlerle etkileşime girmesini sağlar. Motoru oluşturmak için "engine.h" adında bir dosya oluşturun ve oyunun işleyişini sağlayacak fonksiyonları burada tanımlayın.
C:
#ifndef ENGINE_H
#define ENGINE_H
#include <stdbool.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include "board.h"
#include "snake.h"
#include "food.h"
// Game struct
typedef struct {
Board board;
Snake snake;
Food food;
int score;
bool gameOver;
} Game;
// Function prototypes
void initializeGame(Game* game);
void updateGame(Game* game, Direction direction);
bool isGameOver(const Game* game);
// Function definitions
// Initialize the game state
void initializeGame(Game* game) {
// Initialize the board
initializeBoard(&(game->board));
// Initialize the snake
initializeSnake(&(game->snake));
// Generate the initial food
generateFood(&(game->board), &(game->food));
// Set the initial score and game over state
game->score = 0;
game->gameOver = false;
}
// Update the game state based on the user's input direction
void updateGame(Game* game, Direction direction) {
// Check if the game is already over
if (game->gameOver) {
return;
}
// Move the snake in the specified direction
moveSnake(&(game->snake), direction);
// Check if the snake has collided with a wall or itself
if (isWallCollision(&(game->board), &(game->snake)) || isSelfCollision(&(game->snake))) {
game->gameOver = true;
return;
}
// Check if the snake has eaten the food
if (isFoodEaten(&(game->food), game->snake.head->x, game->snake.head->y)) {
// Increase the score
game->score++;
// Add a new segment to the snake
addSnakeSegment(&(game->snake));
// Generate a new food
generateFood(&(game->board), &(game->food));
}
}
// Check if the game is over
bool isGameOver(const Game* game) {
return game->gameOver;
}
#endif
Yılan oyununu bu adımları takip ederek oluşturabilirsiniz. Oyunu çalıştırmak için "main.c" adında bir dosya oluşturun ve ana menüden oyunu başlatın. İyi şanslar ve keyifli kodlamalar!
C:
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdbool.h>
#include <time.h>
#include "menu.h"
#include "board.h"
#include "snake.h"
#include "food.h"
#include "game.h"
#include "engine.h"
int main() {
// Set random seed
srand(time(NULL));
// Create menu and get user selection
int selection = showMenu();
// Initialize game board
Board board;
initBoard(&board);
// Initialize snake and food
Snake snake;
Food food;
initSnake(&snake);
generateFood(&board, &food);
// Play game according to user selection
switch (selection) {
case 1:
playGame(&board, &snake, &food, &updateSnakePosition);
break;
case 2:
playGame(&board, &snake, &food, &updateSnakePositionWithWalls);
break;
case 3:
playGame(&board, &snake, &food, &updateSnakePositionWithTeleport);
break;
default:
printf("Invalid selection. Exiting game.\n");
exit(EXIT_FAILURE);
}
return 0;
}