Merhaba değerli TURKHACKTEAM üyeleri, Java Anahtar Sözcüklerini tanıtacağım. Keyifli okumalar.
Anahtar sözcükler özel tanıtıcılardır ve programın tanımlanmasını kontrol etmek için Java dili tarafından kullanılmaktadır. Yerleşik türleri, değiştiricileri ve akış kontrolü için mekanizmayı tanıtmak için kullanır. Bunlar toplam 52 tane özel amaç için ayrılmış sözcüktür. Bu 52 anahtar kelimeden 49'u kullanımda, 1'i önizlemede ve 2'si kullanımda değildir.
İşletmen ve ayırıcıların sözdiziminin birleştirilmesi ile oluşturulmuş olan bu anahtar sözcükler, Java dilinin tanımlanmasını biçimlendirir. Bu anahtar sözcükler yalnızca istenen amaca hizmet ederler ve bir değişken, bir sınıf ya da bir yöntem adı için tanıtıcı olarak kullanılamazlar. Dilerseniz bu anahtar sözcüklere geçelim:
abstract = Bir sınıfın, yöntemin veya arabirimin ayrıntılarının kodun başka bir yerinde verildiğini belirtir.
assert = Programcının doğru olduğuna inanılan bir koşulun gerçeğini denetler.
boolean = Bir değerin doğru veya yanlış olduğunu gösterir.
break = Bir döngüden veya anahtardan dışarı atlar.
byte = Bir değerin 8 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
case = Bir switch deyiminde olası birçok yürütme yolundan birini sunar.
catch = Bir şey, bir deneme yan tümcesinde yürütme akışını kesintiye uğradığında yürütülen ifadeleri tanıtır.
char = Bir değerin 16 bitlik bellekte depolanan bir karakter (tek bir harf, rakam, noktalama işareti vb.) olduğunu gösterir.
class = Sınıf tanıtımı, bir cisim için bir plan.
continue = Geçerli döngü yinelemesinin ani sonuna zorlar ve başka bir yinelemeyi başlatır.
default = Bir switch deyiminde hiçbir eşleşme olmadığında gerçekleştirilecek bir yürütme yolunu tanıtır.
do = Bilgisayarın bazı ifadeleri defalarca tekrarlamasını sağlar (örneğin, bilgisayar kabul edilemeyen sonuçlar almaya devam ettiği sürece).
double = Bir değerin ondalık noktasından sonra bir veya daha fazla basamaklı 64 bitlik bir sayı olduğunu belirtir.
else if ifadesinde koşul geçerli olmadığında yürütülen ifadeleri tanıtır.
enum = Yeni tanımlanmış bir tür oluşturur - bir değişkene sahip olabilecek bir grup değer.
extends = md alt sınıfını, daha önce tanımlanmış bir sınıftan işlevselliği tekrar kullanan bir sınıf oluşturur.
final = Bir değişkenin değerinin değiştirilemeyeceğini, bir sınıfın işlevselliğinin genişletilemeyeceğini veya bir yöntemin geçersiz kılınamayacağını belirtir.
finally = İfadelerinin son vasiyet ve iradesini deneme maddesinde tanıtır.
float = Bir değerin, ondalık noktasından sonra bir veya daha fazla basamağa sahip 32 bitlik bir sayı olduğunu belirtir.
for = Bilgisayarı bazı ifadeleri tekrar tekrar (örneğin, belirli bir süre için) alır.
if = Bir koşulun geçerli olup olmadığını sınar. Doğruysa, bilgisayar belirli ifadeleri uygular; Aksi halde, bilgisayar diğer ifadeleri yürütür.
import = Programcının bir pakette tanımlanan sınıf adlarını kısaltmasını sağlar.
instanceof = Belirli bir nesnenin belirli bir sınıftan gelip gelmediğini test eder.
int = Bir değerin 32 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
long = Bir değerin 64 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
new = Varolan bir sınıftan bir nesne oluşturur.
paketi = Kodu pakete yerleştirir, mantıksal olarak ilişkili tanımların bir koleksiyonudur.
private = Bir değişkenin veya yöntemin yalnızca belirli bir sınıf içinde kullanılabileceğini göstermektedir.
protected = Başka bir pakete ait alt sınıflarda bir değişkenin veya yöntemin kullanılabileceğini gösterir.
public = Bir değişken, sınıf veya yöntemin diğer herhangi bir Java kodu tarafından kullanılabileceğini gösterir.
return = Bir yöntemin yürütülmesini sona erdirir ve muhtemelen çağıran koda bir değer döndürür.
short = Bir değerin 16 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
static = Bir değişkenin veya yöntemin sınıftan oluşturulmuş herhangi bir nesne yerine bir sınıfa ait olduğunu gösterir.
strictfp = Bilgisayar float ve double değerlerinde ara hesaplamalar yaptığında bilgisayarın ekstra büyük veya ekstra küçük sayıları gösterme yeteneğini sınırlar.
super = Süper sözcüğün bulunduğu üst sınıfı belirtir.
throw = Yeni bir özel durum nesnesi oluşturur ve istisnai bir durumun (genellikle istenmeyen şeyler) oluştuğunu gösterir.
throws = Bir yöntem veya yapıcının bir istisna atıldığında parayı geçebileceğini gösterir.
transient = Bir nesnenin serileştirilmesi durumunda ve ne zaman seri hale getirildiğinde, bir değişkenin değerinin saklanması gerekmediğini gösterir.
try = Yanlış gidilebilecek şeyler için (çalışma zamanı boyunca) izlenen ifadeleri tanıtır.
volatile = Bir defada bir değişkenin birden fazla iş parçacığı tarafından kullanılması konusunda sıkı kurallar koyar.
iken = Bazı ifadeleri defalarca tekrarlar (bir koşul hala geçerli olduğu sürece).
Kullanılmayan Anahtar Kelimeler;
const = Java'da anahtar kelime olarak ayrılmış olmasına rağmen const kullanılmaz ve işlevi yoktur.
goto = Java'da anahtar kelime olarak ayrılmış olmasına rağmen goto kullanılmaz ve işlevi yoktur.
Literaller
Anahtar kelimelerine ek olarak, bir Java programında kullandığımız üç kelimeye literal adı verilir. Her bir harf dilde belirli bir anlam taşıyor. Önceden atanan anlamı dışında bir harf kullanamayız.
false = Boolean ifadesinin muhtemelen sahip olabileceği iki değerden biri.
null = "Hiçbir şey" değeri. Bir ifade sahibi olmak istiyorsak, bir nesneye bakın, ancak ifade herhangi bir nesneye işaret etmez, ifadenin değeri boştur.
true = Boolean ifadesinin muhtemelen sahip olabileceği iki değerden biridir.
İşletmenler
Bir ya da birkaç argümandan oluşan bir işletmen sonuca ulaşmak için bu argümanları işletir. İşletmenler hazır bilgilerin yanında ya da tanıtıcıların arasında görünür. Aşağıda verdiğim tabloda Javada kullanılan işletmenler listelenmiştir. (her bırakılan boşluk farklı bir işletmeni temsil eder)
Umarım yardımcı olmuşumdur, İyi Forumlar.
Anahtar sözcükler özel tanıtıcılardır ve programın tanımlanmasını kontrol etmek için Java dili tarafından kullanılmaktadır. Yerleşik türleri, değiştiricileri ve akış kontrolü için mekanizmayı tanıtmak için kullanır. Bunlar toplam 52 tane özel amaç için ayrılmış sözcüktür. Bu 52 anahtar kelimeden 49'u kullanımda, 1'i önizlemede ve 2'si kullanımda değildir.
İşletmen ve ayırıcıların sözdiziminin birleştirilmesi ile oluşturulmuş olan bu anahtar sözcükler, Java dilinin tanımlanmasını biçimlendirir. Bu anahtar sözcükler yalnızca istenen amaca hizmet ederler ve bir değişken, bir sınıf ya da bir yöntem adı için tanıtıcı olarak kullanılamazlar. Dilerseniz bu anahtar sözcüklere geçelim:
abstract = Bir sınıfın, yöntemin veya arabirimin ayrıntılarının kodun başka bir yerinde verildiğini belirtir.
assert = Programcının doğru olduğuna inanılan bir koşulun gerçeğini denetler.
boolean = Bir değerin doğru veya yanlış olduğunu gösterir.
break = Bir döngüden veya anahtardan dışarı atlar.
byte = Bir değerin 8 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
case = Bir switch deyiminde olası birçok yürütme yolundan birini sunar.
catch = Bir şey, bir deneme yan tümcesinde yürütme akışını kesintiye uğradığında yürütülen ifadeleri tanıtır.
char = Bir değerin 16 bitlik bellekte depolanan bir karakter (tek bir harf, rakam, noktalama işareti vb.) olduğunu gösterir.
class = Sınıf tanıtımı, bir cisim için bir plan.
continue = Geçerli döngü yinelemesinin ani sonuna zorlar ve başka bir yinelemeyi başlatır.
default = Bir switch deyiminde hiçbir eşleşme olmadığında gerçekleştirilecek bir yürütme yolunu tanıtır.
do = Bilgisayarın bazı ifadeleri defalarca tekrarlamasını sağlar (örneğin, bilgisayar kabul edilemeyen sonuçlar almaya devam ettiği sürece).
double = Bir değerin ondalık noktasından sonra bir veya daha fazla basamaklı 64 bitlik bir sayı olduğunu belirtir.
else if ifadesinde koşul geçerli olmadığında yürütülen ifadeleri tanıtır.
enum = Yeni tanımlanmış bir tür oluşturur - bir değişkene sahip olabilecek bir grup değer.
extends = md alt sınıfını, daha önce tanımlanmış bir sınıftan işlevselliği tekrar kullanan bir sınıf oluşturur.
final = Bir değişkenin değerinin değiştirilemeyeceğini, bir sınıfın işlevselliğinin genişletilemeyeceğini veya bir yöntemin geçersiz kılınamayacağını belirtir.
finally = İfadelerinin son vasiyet ve iradesini deneme maddesinde tanıtır.
float = Bir değerin, ondalık noktasından sonra bir veya daha fazla basamağa sahip 32 bitlik bir sayı olduğunu belirtir.
for = Bilgisayarı bazı ifadeleri tekrar tekrar (örneğin, belirli bir süre için) alır.
if = Bir koşulun geçerli olup olmadığını sınar. Doğruysa, bilgisayar belirli ifadeleri uygular; Aksi halde, bilgisayar diğer ifadeleri yürütür.
import = Programcının bir pakette tanımlanan sınıf adlarını kısaltmasını sağlar.
instanceof = Belirli bir nesnenin belirli bir sınıftan gelip gelmediğini test eder.
int = Bir değerin 32 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
long = Bir değerin 64 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
new = Varolan bir sınıftan bir nesne oluşturur.
paketi = Kodu pakete yerleştirir, mantıksal olarak ilişkili tanımların bir koleksiyonudur.
private = Bir değişkenin veya yöntemin yalnızca belirli bir sınıf içinde kullanılabileceğini göstermektedir.
protected = Başka bir pakete ait alt sınıflarda bir değişkenin veya yöntemin kullanılabileceğini gösterir.
public = Bir değişken, sınıf veya yöntemin diğer herhangi bir Java kodu tarafından kullanılabileceğini gösterir.
return = Bir yöntemin yürütülmesini sona erdirir ve muhtemelen çağıran koda bir değer döndürür.
short = Bir değerin 16 bitlik tam sayı olduğunu gösterir.
static = Bir değişkenin veya yöntemin sınıftan oluşturulmuş herhangi bir nesne yerine bir sınıfa ait olduğunu gösterir.
strictfp = Bilgisayar float ve double değerlerinde ara hesaplamalar yaptığında bilgisayarın ekstra büyük veya ekstra küçük sayıları gösterme yeteneğini sınırlar.
super = Süper sözcüğün bulunduğu üst sınıfı belirtir.
throw = Yeni bir özel durum nesnesi oluşturur ve istisnai bir durumun (genellikle istenmeyen şeyler) oluştuğunu gösterir.
throws = Bir yöntem veya yapıcının bir istisna atıldığında parayı geçebileceğini gösterir.
transient = Bir nesnenin serileştirilmesi durumunda ve ne zaman seri hale getirildiğinde, bir değişkenin değerinin saklanması gerekmediğini gösterir.
try = Yanlış gidilebilecek şeyler için (çalışma zamanı boyunca) izlenen ifadeleri tanıtır.
volatile = Bir defada bir değişkenin birden fazla iş parçacığı tarafından kullanılması konusunda sıkı kurallar koyar.
iken = Bazı ifadeleri defalarca tekrarlar (bir koşul hala geçerli olduğu sürece).
Kullanılmayan Anahtar Kelimeler;
const = Java'da anahtar kelime olarak ayrılmış olmasına rağmen const kullanılmaz ve işlevi yoktur.
goto = Java'da anahtar kelime olarak ayrılmış olmasına rağmen goto kullanılmaz ve işlevi yoktur.
Literaller
Anahtar kelimelerine ek olarak, bir Java programında kullandığımız üç kelimeye literal adı verilir. Her bir harf dilde belirli bir anlam taşıyor. Önceden atanan anlamı dışında bir harf kullanamayız.
false = Boolean ifadesinin muhtemelen sahip olabileceği iki değerden biri.
null = "Hiçbir şey" değeri. Bir ifade sahibi olmak istiyorsak, bir nesneye bakın, ancak ifade herhangi bir nesneye işaret etmez, ifadenin değeri boştur.
true = Boolean ifadesinin muhtemelen sahip olabileceği iki değerden biridir.
İşletmenler
Bir ya da birkaç argümandan oluşan bir işletmen sonuca ulaşmak için bu argümanları işletir. İşletmenler hazır bilgilerin yanında ya da tanıtıcıların arasında görünür. Aşağıda verdiğim tabloda Javada kullanılan işletmenler listelenmiştir. (her bırakılan boşluk farklı bir işletmeni temsil eder)
Kod:
+ += - -=
* *= / /=
| |= ^ ^=
& &= %
> >= <
! != ++
>> >>= <<
>>> >>>= &&
== == ~ ?:
. nstanceof []
Umarım yardımcı olmuşumdur, İyi Forumlar.